Το αγγούρι είναι από τα πιο αγαπημένα μας λαχανικά και αποτελεί βασικό συστατικό για τις σαλάτες μας. Είναι δροσιστικό, γευστικό, έχει ελάχιστες θερμίδες και προσφέρει πολλά θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό μας.

11 ofeli apo tin kathimerini katanalwsi aggouriou 300x200 11 οφέλη από την καθημερινή κατανάλωση αγγουριού

Ας δούμε λοιπόν αναλυτικότερα 11 οφέλη του για την υγεία μας:

Βελτιώνει την όψη των νυχιών και των μαλλιών: Τα αγγούρια περιέχουν χαλκό και κάλιο, μαγγάνιο και βιταμίνες A, B, C, K, συστατικά  που είναι απαραίτητα  για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού μας, αλλά και κατ’ επέκταση του οργανισμού μας. Είναι επίσης πλούσιο σε θειικές ενώσεις που ενισχύουν την ανάπτυξη των μαλλιών μας, αλλά  και άλλες ενώσεις που βοηθούν στη δημιουργία της κερατίνης, η οποία θεωρείται απαραίτητη για την καλή υγεία των νυχιών και των μαλλιών μας. Τέλος, περιέχει πυρίτιο, το οποίο είναι απαραίτητο για τη σύνθεση του συνδετικού μας ιστού.

Δροσερή αναπνοή: Τα φυτοχημικά στοιχεία που προστατεύουν τα αγγούρια από τις  επιβλαβείς ουσίες όταν είναι φυτεμένα στον κήπο σας, είναι αυτά που αποτρέπουν την  εμφάνιση και ανάπτυξη επιβλαβών βακτηρίων στο στόμα σας. Τα αγγούρια θεωρούνται φυσικό αποσμητικό για το στόμα μας. Απλά τοποθετήστε μια  μόνο φέτα αγγουριού στο στόμα σας για 30 δευτερόλεπτα και θα πετύχετε και δροσερή αναπνοή αλλά και θα σκοτώσετε τα βακτήρια στο στόμα σας.

Μειώνει χοληστερόλη και σάκχαρο: Τα αγγούρια περιέχουν τριτερπένια, φλαβονοειδή, και πολυφαινόλες , οι οποίες ονομάζονται λιγνάνες. Αυτές οι πολυφαινόλες,  μειώνουν δραστικά το οξειδωτικό στρες, μειώνοντας τα ποσοστά σακχάρου, αλλά και χοληστερόλης στο αίμα μας. Η δράση των  πολυφαινολών μοιάζει με αυτή που έχουν τα  φάρμακα για το διαβήτη, άρα προλαμβάνουν και θεραπεύουν με φυσικό τρόπο το διαβήτη. Τέλος, το αγγούρι περιέχει πληθώρα αντιοξειδωτιών, όπως το  β-καροτένιο, το  μαγγάνιο και η θαυματουργή βιταμίνη C.

Συμβάλλει στη μείωση του στρες: Το αγγούρι περιέχει πληθώρα  βιταμινών  του συμπλέγματος Β ( Β1, Β5 και Β7),οι οποίες μειώνουν το άγχος αλλά και τις επιπτώσεις του στρες. Αυτό οφείλεται, στο ότι οι βιταμίνες αυτές δρουν ευεργετικά για τον μεταβολισμό μας, μετατρέποντας τις τροφές που καταναλώνουμε σε αντίστοιχη ενέργεια.

Ωφελεί την καρδιά: Το κάλιο που περιέχει το αγγούρι ,είναι ευεργετικό για την καλή υγεία της καρδιάς ( καθώς  τη βοηθά να αντλεί το καθαρό και  πιο υγιές αίμα με πιο αποτελεσματικό τρόπο) . Επίσης, βοηθά τα νεφρά να φιλτράρουν το αίμα μας, ενισχύει τους  μύες και το νευρικό σύστημα. Πιθανή έλλειψη καλίου, συνδέεται με εμφάνιση καρδιαγγειακών νόσων.

Ενυδάτωση: Το νερό είναι απαραίτητο συστατικό καλής λειτουργίας για τον οργανισμό μας, καθώς ενυδατώνεται το δέρμα μας, μεταφέρει τα θρεπτικά συστατικά και αποβάλλονται οι τοξίνες. Το αγγούρι αποτελείται από 95% νερό, άρα καταναλώνοντάς το, είναι σαν να πίνουμε νερό.

Πρόληψη ασθενειών: Η περιεκτικότητα του αγγουριού σε πληθώρα ισχυρών  αντιοξειδωτικών, προλαμβάνουν και  αντιμετωπίζουν διάφορες ασθένειες όπως ο καρκίνος και τα καρδιαγγειακά νοσήματα, οι οποίες προκαλούνται από την ύπαρξη ελεύθερων ριζών, κι εδώ έρχεται το αγγούρι, που με τη δράση του τις καταστρέφει.

Απώλεια βάρους: Έρευνες έχουν αποδείξει ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν τρόφιμα, τα οποία είναι πλούσια σε νερό, χάνουν περισσότερο βάρος. Το αγγούρι λοιπόν που έχει 95% περιεκτικότητα σε νερό, έχει επίσης ελάχιστες θερμίδες αλλά είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, μας φουσκώνει και μας κρατάει πλήρεις και χορτάτους.

Βελτιώνει την πέψη: Όπως προ-είπαμε,  είναι πλούσιο σε νερό. Περιέχει επίσης, πολλές φυτικές ίνες, ο συνδυασμός των δυο αυτών χαρακτηριστικών  αποτελεί σύμμαχο για το έντερό μας, καθώς ευνοεί  τις κινήσεις του και προλαμβάνει τη δυσκοιλιότητα.

 Θρέψη: Το αγγούρι έχει: σίδηρο, ψευδάργυρο, μαγνήσιο, βιταμίνες C, K και B, κάλιο, μαγγάνιο, φυτικές ίνες, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και δεν έχει θερμίδες (15-17 θερμίδες περίπου έχει ένα αγγούρι μεσαίου μεγέθους).Για να πάρετε όλα τα παραπάνω θρεπτικά συστατικά, καλό είναι να μην το ξεφλουδίσετε, αφού τα περισσότερα ανιχνεύονται στη φλούδα του.

Μειώνει τις επιπτώσεις του hangover: Σύμφωνα με μελέτες, ο χυμός λαχανικών, αποτελεί ‘’αντίδοτο’’ για την υπερκατανάλωση αλκοόλ. Αν το παρακάνατε λοιπόν  με την κατανάλωση  αλκοόλ το προηγούμενο βράδυ, φάτε αγγούρι. Αν το καταναλώσετε πριν το ύπνο σας, το σώμα σας θα αποτοξινωθεί ακόμη πιο γρήγορα!