Ο  διαβήτης είναι μία σοβαρή ασθένεια, η οποία αυξάνεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι εμφανίζουν διαβήτη τύπου 2 και αφορά την ικανότητα του οργανισμού μας να παράγει την ορμόνη που επιτρέπει στη γλυκόζη να  εισέλθει στα κύτταρα του σώματός μας και να τη χρησιμοποιήσει για να κάνει παραγωγή της ενέργειας, η οποία δεν είναι άλλη από τη γνωστή μας ινσουλίνη.

4 apla vimata gia na apofygete to diabiti 300x200 4 απλά βήματα για να αποφύγετε το διαβήτη

Έχουμε δυο ειδών διαβήτη: αυτόν του τύπου 1, ο οποίος μειώνει θεαματικά το σωματικό μας βάρος και έχει ως χείριστη επίπτωση το λεγόμενο διαβητικό κώμα, το οποίο είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει ακόμη και θάνατο και στην περίπτωσή του το σώμα μας σταματάει να παράγει ινσουλίνη, κάτι που αυτόματα σημαίνει ότι πρέπει να του χορηγηθεί με ένεση  (2 ή και περισσότερες φορές σε καθημερινή βάση). Και από την άλλη έχουμε το διαβήτη τύπου 2, ο οποίος έχει λιγότερες εκδηλώσεις  από τον 1 και εκδηλώνεται σχεδόν 6 χρόνια μετά από την εκδήλωση της ασθένειας. Κι αυτό είναι κάτι που σημαίνει ότι για τα 6 αυτά χρόνια ο οργανισμός μας παρήγαγε λιγότερη ινσουλίνη από αυτή που χρειαζόταν ή ότι τα κύτταρα του αντιστέκονταν στην ινσουλίνη που παρήγαγε το σώμα μας.

Είτε αναφερόμαστε σε μη επαρκή παραγωγή ινσουλίνης του οργανισμού μας, είτε σε αντίσταση του σε αυτήν, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: υψηλή συγκέντρωση της γλυκόζης στο αίμα μας. Θα πρέπει να ξέρετε ότι και στις δυο περιπτώσεις διαβήτη, ο σημαντικότερος κίνδυνος είναι η αυξημένη συγκέντρωση γλυκόζης στο αίμα μας, η οποία μπορεί να προκαλέσει πληθώρα προβλημάτων  είτε στις φλέβες, είτε στις αρτηρίες μας, κάτι που με τη σειρά του οδηγεί σε ανεπάρκεια των οργάνων μας (κυρίως των νεφρών αλλά και της καρδιάς μας). Επιπρόσθετα, προβλήματα μπορεί να δημιουργηθούν στα νεύρα  του οργανισμού μας, κάτι που οδηγεί σε έλκη δερματικά ή ακόμη και ακρωτηριασμό και τέλος, προβλήματα στην όρασή μας που μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε τύφλωση.

Να πούμε επίσης ότι  υπάρχουν και συμπτώματα από το διαβήτη τύπου 2, τα οποία μπορεί να μην είναι τόσο εμφανή όπως η συχνή διούρηση, οι μεταβολές στην όραση αλλά και η εντονότερη κόπωση, τα οποία μας συμβαίνουν σε καθημερινή βάση, οπότε δεν τους δίνουμε τόση σημασία, τα αγνοούμε και αυτό είναι το χειρότερο που μπορούμε να κάνουμε, καθώς η ασθένεια εξελίσσεται και καταλήγει να επηρεάζει και να προσβάλλει τα ζωτικά μας όργανα.

Πιο κάτω εμείς σας παραθέτουμε 4 απλούς κανόνες που θα σας βοηθήσουν να αποτρέψετε τον διαβήτη:

Ιατρικός έλεγχος: Καλό είναι να τσεκάρετε αν κάποιος από του πρώτου βαθμού συγγενής σας ( αδέρφια ή γονείς), έχει διαβήτη τύπου 2 γιατί με αυτό τον τρόπο θα δείτε αν έχετε γενετική προδιάθεση. Επιπλέον, αν ανήκετε στην κατηγορία των υπέρβαρων, τότε ο κίνδυνος είναι πολύ φυσικό να διπλασιάζεται. Οπότε ακολουθήστε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή για να διατηρήσετε ένα υγιές σωματικό βάρος, το οποίο θα ρυθμίσει τις τιμές σακχάρου στο αίμα σας μακροπρόθεσμα. Κι επίσης, αν κάποιες φορές, οι τιμές του σακχάρου σας είναι  ανεβασμένες, αυτό δε σημαίνει ότι έχετε διαβήτη τύπου 2, απλά θα πρέπει σε αυτή την περίπτωση να προσέξετε τυχόν επιπλοκές.

Μείωση βάρους: Δεν μπορούμε να αλλάξουμε τα γονίδιά μας, αλλά σαφώς μπορούμε να ρυθμίσουμε το σωματικό μας βάρος. Αν χάσουμε το 5% του βάρους μας με τις κατάλληλες διατροφικές προσεγγίσεις, μειώνουμε κατά πολύ τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη και αυτό σίγουρα θα είναι μια πολύ καλή αρχή.

Πάρτε τον έλεγχο στα χέρια σας: Αν τελικά διαγνωστείτε με διαβήτη, το σημαντικότερο που πρέπει να θυμάστε είναι ότι είναι στο χέρι σας να ελέγχετε την ασθένειά σας και όχι το αντίθετο. Πως; Με το να ακολουθείτε ένα πρόγραμμα υγιεινής και  ισορροπημένης διατροφής αλλά και κάνοντας μια  μέτριας ένταση  άσκηση, με τακτική παρακολούθηση του οργανισμού σας, κάνοντας τις κατάλληλες εξετάσεις.

Άσκηση: Είναι αποδεδειγμένο βάσει ερευνών, ότι οποιαδήποτε μορφή άσκησης  (ακόμη κι αν απλά περπατάτε), μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση του ελέγχου της γλυκόζης στο αίμα μας.  Για παράδειγμα, μπορείτε να κάνετε ασκήσεις αντίστασης με βάρη για να δυναμώσετε τους μύες σας, να χορέψετε, να κάνε ομαδικά προγράμματα ή να ασχοληθείτε με κάποιο άθλημα που αγαπάτε.

Κλείνοντας, πολύ βασικό είναι να συμβουλεύεστε πάντα το γιατρό και το διαιτολόγο σας έτσι ώστε να παρακολουθείτε τακτικά τη γλυκόζη του οργανισμού σας. Μην αμελείτε τις εξετάσεις σας και τέλος, εφοδιαστείτε με συσκευές που θα σας βοηθούν πιο άμεσα να μετράτε τη γλυκόζη στο αίμα σας. Προσέξτε τον εαυτό σας και μην αμελείτε την υγεία σας και όλα θα πάνε καλά!




Show Buttons
Hide Buttons