Το αλάτι βρίσκεται παντού ακόμη κι αν δε φαίνεται. Από τα δημητριακά και το ψωμί, μέχρι τις έτοιμες σούπες και τις σάλτσες ή σως που προσθέτουμε στις σαλάτες μας. Αν μάλιστα υπολογίσουμε και το αλάτι που εμείς οι ίδιοι προσθέτουμε στα φαγητά μας όταν μαγειρεύουμε, καταλαβαίνετε ότι η ποσότητα ξεπερνά κατά πολύ τη συνιστώμενη ημερήσια που επιτρέπεται. Οι ειδικοί συστήνουν να προσέχουμε πολύ την ποσότητα του αλατιού στη διατροφή μας. Υπάρχουν όμως και οι περιπτώσεις που ενδείκνυται η αύξηση του αλατιού στη διατροφή μας και τις οποίες θα σας παραθέσουμε πιο κάτω.

5 periptoseis pou prepei na trwte perissotero alati 300x225 5 περιπτώσεις που πρέπει να τρώτε περισσότερο αλάτι

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι άνθρωποι προσλαμβάνουν από τη διατροφή τους αρκετή ποσότητα αλατιού (και μάλιστα περισσότερα από τα 2.300 mg νατρίου, το οποίο είναι  βασικό συστατικό του αλατιού).

Αφού το αλάτι καλό είναι να περιορίζεται από τη διατροφή μας, σε ποιες περιπτώσεις πρέπει να το αυξήσουμε για να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα υγείας; Δείτε παρακάτω 6 περιπτώσεις:

  1. Υψηλή θερμοκρασία

Σε αυτή την περίπτωση η  έξτρα κατανάλωση αλατιού  θεωρείται αναγκαία, λόγω της έντονης εφίδρωσης που υφίσταται ο οργανισμός μας. Η υπερβολική ζέστη είναι ικανή  να προκαλέσει ανεπιθύμητα συμπτώματα όπως η ζαλάδα  και ο πονοκέφαλος. Εδώ είναι που χρειάζεται ένα αλμυρό σνακ για να σας σώσει!

  1. Σύνδρομο Bartter

Το σύνδρομο Bartter  είναι η σπάνια ασθένεια που  επηρεάζει την ικανότητα των νεφρών μας  να επεξεργαστούν με κατάλληλο τρόπο το αλάτι που προσλαμβάνεται από τη διατροφή μας. Η μεγαλύτερη ποσότητα αλατιού  καταλήγει στα ούρα μας, ενώ μια μικρή μόνο ποσότητα απορροφάται από τον οργανισμό. Το σύνδρομο αυτό, είναι κληρονομικό και κάποια από τα κοινά  συμπτώματά του είναι: η έντονη δίψα, οι λιγούρες για αλμυρά σνακ ή φαγητά, αλλά και τα συχνά επεισόδια εμετού.

  1. Συμμετοχή σε μαραθώνιο

Όταν κάνετε  γυμναστική μεγάλης  χρονικής διάρκειας αλλά και ένταση, αυτόματα συνδέεται με αναπλήρωση των αποθεμάτων νατρίου  στον  οργανισμό σας. Για παράδειγμα, όταν ένας μαραθωνοδρόμος, κατά τη διάρκεια του αγώνα ιδρώνει πολύ και μετά τον αγώνα πίνει μόνο νερό, χάνονται μεγάλα αποθέματα ηλεκτρολυτών από το σώμα του, προκαλώντας του έντονη μυϊκή αδυναμία, πνευματική σύγχυση και ζαλάδα. Καλό είναι επίσης, σε περιπτώσεις παρατεταμένης σωματικής δραστηριότητας να καταναλώνονται αθλητικά ποτά και όχι μόνο νερό, για βέλτιστη αναπλήρωση των ηλεκτρολυτών.

  1. Νεφροπάθεια με απώλεια άλατος

Η νεφροπάθεια με απώλεια άλατος  είναι μια ασθένεια, η οποία χαρακτηρίζεται από τη δυσκολία του οργανισμού μας  να διατηρήσει σε αρμονία τα επίπεδα νατρίου. Οι άνθρωποι που πάσχουν από αυτή τη μορφή νεφροπάθειας, χάνουν μέσω της ούρησης μεγάλες ποσότητες νατρίου και η μόνη λύση είναι να καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες αλατιού από τη διατροφή τους, ώστε να επαναφέρουν τις τιμές στα κανονικά επίπεδα.

  1. Λήψη διουρητικών

Ορισμένα φάρμακα και κυρίως  τα διουρητικά χάπια, προκαλούν  αυξημένη παραγωγή ούρων, άρα οδηγούν σε  μεγαλύτερη απώλεια νατρίου από τον οργανισμό μας. Διουρητικά βέβαια, καταναλώνουν συνήθως τα άτομα που πάσχουν από υπέρταση, τα οποία δεν επιτρέπεται να καταναλώνουν αλάτι, οπότε εδώ πρέπει να επέμβει ο γιατρός για να καθοδηγήσει σωστά τις κινήσεις του πάσχοντα.

 



Show Buttons
Hide Buttons