Η καφεΐνη  πέρα από τον καφέ και το τσάι, περιέχεται  σε διάφορες άλλες τροφές και προϊόντα, οπότε αν έχετε υπερένταση και δεν βρίσκετε την  αιτία, να ξέρετε ότι ευθύνονται οι τροφές ή τα ροφήματα που περιέχουν καφεϊνη. Ποιες είναι αυτές; Δείτε παρακάτω:

6 piges kafeinis tis opoies de fantazeste 300x200 6 πηγές καφεϊνης, τις οποίες δε φαντάζεστε

  1. Σοκολάτα

Το μυστικό εδώ είναι ένα: όσο πιο σκούρα η σοκολάτα, τόσο περισσότερη ποσότητα  καφεΐνης περιέχει. Πολλές  σοκολάτες μάλιστα, είναι αρκετά ενισχυμένες με καφεϊνη ,  με σκοπό  να μας προσδίδουν πολλή ενέργεια. Να σημειωθεί εδώ ότι  ισχύει το ίδιο ακριβώς πράγμα με τα  ροφήματα σοκολάτας, αλλά και το παγωτό σοκολάτας.

  1. Αναψυκτικά

Τα αναψυκτικά σε γενικές γραμμές, περιέχουν 8 χιλιοστόγραμμα καφεΐνης ανά 100 γραμμάρια (τύπου κόλα). Παρόλα αυτά  όμως, τα ανθρακούχα με λιγότερη περιεκτικότητα ζάχαρης, είναι πολύ πιθανό να  περιέχουν μέχρι  και 15 (!) χιλιοστόγραμμα καφεΐνης. Οπότε μεγάλη προσοχή στα αναψυκτικά που καταναλώνετε, ακόμη κι αν είναι μικρότερης περιεκτικότητας σε ζάχαρη.

  1. Ντεκαφεϊνέ καφές

Σύμφωνα με  έρευνα που έγινε από το Consumer Reports, στα 36 φλιτζάνια ντεκαφεϊνέ καφέ που εξέτασαν οι ερευνητές από 6 διαφορετικές αλυσίδες καφέ, διαπιστώθηκε ότι η  καφεΐνη η οποία ήταν φυσικά  μικρότερης ποσότητας από τα 100 mg που περιέχει ένα φλιτζάνι κανονικού καφέ, σε πολλές  περιπτώσεις το ποσοστό καφεϊνης ξεπερνούσε  τα 20 mg, πράγματ που δείχνει ότι και ο ντεκαφεϊνέ έχει καφεϊνη, οπότε μη παρασύρεστε από το όνομα.

  1. Παυσίπονα – αναλγητικά

Πολλά αναλγητικά χάπια  περιέχουν ως συστατικό την καφεΐνη, με σκοπό  να απαλύνουν τον πόνο μας. Όμως,  αν κάποιος λαμβάνει περισσότερα απ’ όσα επιτρέπονται από τις οδηγίες, πέρα από τις υπόλοιπες παρενέργειες, θα έχει και τις επιπρόσθετες παρενέργειες της καφεϊνης. Η λίγη ποσότητα καφεΐνης, βοηθάει στην προστασία έναντι των πονοκεφάλων, σε μεγάλες όμως ποσότητες, σύμφωνα με κάποιες μελέτες,  είναι πολύ πιθανό ακόμη και να τους προκαλέσει.

  1. Χάπια αδυνατίσματος

Τα χάπια αδυνατίσματος και άλλα τέτοιου είδους  συμπληρώματα διατροφής, συνήθως περιέχουν  ποικίλα  θερμογόνα συστατικά με διεγερτική δράση, όπως  είναι η καφεΐνη. Επιπλέον, χαρίζουν  ενέργεια μέσω της καφεΐνης, αλλά  και των εκχυλισμάτων του πράσινου τσαγιού που περιέχουν και μπορούν να ελέγξουν την όρεξή σας για φαγητό και να μειώσουν τάσεις τσιμπολογήματος.

  1. Ρόφημα γκουαρανά

Οι καρποί του γκουαρανά περιέχουν μεγάλη ποσότητα θεοβρωμίνης θεοφυλλίνης, ξανθίνης  και καφεΐνης, συνδυασμός που διεγείρει το κεντρικό νευρικό μας  σύστημα με ήπιο τρόπο. Λόγω αυτής τη δράση του τα ροφήματα γκουαρανά, θεωρούνται ικανοποιητικό υποκατάστατο του καφέ.

 




Show Buttons
Hide Buttons