1.Το προϊόντα ολικής άλεσης έχουν λιγότερες θερμίδες από το λευκά προϊόντα:

Ο κόσμος πολλές φορές πιστεύει ότι τα ολικής προϊόντα έχουν λιγότερες θερμίδες από τα λευκά ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Οι διαφορές στις θερμίδες των δύο προϊόντων είναι ελάχιστες. Οι διαφορές ανάμεσα στα δύο προϊόντα βρίσκεται στην επεξεργασία του προϊόντος, στις φυτικές ίνες καθώς και στα θρεπτικά συστατικά αυτών.

6 muthoi gia ta trofima 300x200 7 διατροφικοί μύθοι για το αδυνάτισμα

2.Το γκρέιπφρουτ είναι  φυσικό λιποδιαλυτικό:

Εμείς οι διαιτολόγοι πολλές φορές τονίζουμε την θετική επίδραση κάποιων τροφίμων στην βελτίωση του βασικού μεταβολισμού και συνεπώς και στο αδυνάτισμα. Ωστόσο πολλές φορές ο αναγνώστης πιστεύει ότι μόνο με την κατανάλωση των συγκεκριμένων τροφίμων θα πετύχει την γρήγορη απώλεια βάρους. Αυτό λοιπόν που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι η απώλεια βάρους δεν μπορεί να επέλθει μόνο με την κατανάλωση συγκεκριμένων τροφίμων, αλλά είναι μια γενικότερη προσπάθεια και μπορεί να επιτευχθεί με ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής.

3.Η μπανάνα παχαίνει:

Η μπανάνα είναι ένα φρούτο με πολλές ωφέλιμες ιδιότητες για τον οργανισμό. Βοηθάει στην καλύτερη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, στην καλή υγεία της καρδιάς καθώς και στην γενικότερη προστασία του ανοσοποιητικού συστήματος. Έχει πολλά θρεπτικά συστατικά μερικά από αυτά είναι η βιταμίνη C, κάλιο, Β6 και φυτικές ίνες. Ωστόσο πολλές φορές γίνεται λόγος για την ένταξη αυτής σε ένα καθημερινό πρόγραμμα διατροφής. Πολλοί θεωρούν ότι η μπανάνα είναι ένα απαγορευμένο φρούτο, καθώς προσδίδει πολλές θερμίδες. Τελικά όμως όλα έχουν να κάνουν με την ποσότητα και τις συνολικές θερμίδες μέσα στην ημέρα. Μια μέτρια μπανάνα έχει 88 θερμίδες. Αν ωστόσο έχετε μπανάνες με μεγαλύτερο μέγεθος μπορείτε να καταναλώσετε την μισή και όχι να την αποκλείσετε από την διατροφή σας.

4.Τα γαλακτοκομικά προϊόντα δεν είναι απαραίτητα από μια ηλικία και μετά:

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα αποτελούν τις καλύτερες πηγές ασβεστίου. Η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων δεν γίνεται μόνο για την αύξηση του ύψους άλλα και για την αύξηση αλλά και διατήρηση της οστικής μάζας. Όσο μεγαλώνουμε και ιδιαίτερα στις γυναίκες παρατηρείται μια σταδιακή έκπτωση στην οστική μάζα γι αυτό είναι απαραίτητο να λαμβάνουμε από την διατροφή μας τον απαραίτητο ασβέστιο. Οι καλύτερες λοιπόν πηγές ασβεστίου καθώς και άλλων βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων είναι το γάλα, το γιαούρτι και το τυρί, τα οποία καλό είναι να επιλέγουμε με χαμηλά λιπαρά.

 

5.Καταναλώστε τρόφιμα χωρίς γλουτένη:

Τον τελευταίο καιρό πολύ λόγος γίνεται για την χρήση η όχι της γλουτένης στην διατροφή. Πολλοί πιστεύουν ότι η γλουτένη είναι κάτι ανθυγιεινό και ότι η κατανάλωση της θα προκαλέσει αύξηση βάρους και πρήξιμο. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει καθώς η γλουτένη είναι μια πρωτεΐνη που βρίσκεται στο σιτάρι, το κριθάρι, την σίκαλη και τα προϊόντα αυτής πχ. (ψωμί, ζυμαρικά, φρυγανιές, παξιμάδια, ορισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα με φρούτα και δημητριακά κ.α.) Επίσης υπάρχει σε ορισμένα αλλαντικά και τυριά, dressing καθώς και σαν συντηρητικό σε κάποια προϊόντα. Καλό είναι λοιπόν αν θέλουμε να δούμε αν κάποιο προϊόν περιέχει γλουτένη να ανατρέχουμε στην ετικέτα με τα συστατικά του.

Υπάρχουν ορισμένα άτομα που πάσχουν από μια χρόνια πάθηση του λεπτού εντέρου που ονομάζεται κοιλιοκάκη και η κατανάλωση γλουτένης μπορεί να τους προκαλέσει πολλά ανεπιθύμητα συμπτώματα όπως διάρροια, εμετούς, ελλειπή ανάπτυξη λόγω δυσαπορρόφησης θρεπτικών συστατικών και απώλεια σωματικού βάρους. Σε τέτοιες λοιπόν περιπτώσει κρίνεται απαραίτητη δίαιτα χωρίς γλουτένη. Συνοψίζοντας λοιπόν, άτομα που δεν πάσχουν από κοιλιοκάκη η έστω ευαισθησία με κάποια ελαφρά συμπτώματα όταν καταναλώνουν γλουτένη, δεν χρειάζεται να ακολουθούν δίαιτα ελεύθερη γλουτένης προκειμένου να πετύχουν απώλεια βάρους γιατί κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

6.Η μαύρη σοκολάτα δεν παχαίνει:

Ανάμεσα στην μαύρη και την σοκολάτα γάλακτος η πρώτη έχει πολύ περισσότερα θρεπτικά συστατικά. Η μαύρη σοκολάτα περεχεί μεγάλη ποσότητα κακάου και αντιοξειδωτικών βιταμινών, αυτό που δηλαδή αλλάζει είναι η ποιότητα. Σε καμία περίπτωση όμως η μαύρη σοκολάτα δεν καταναλώνεται ελεύθερα διότι παραέχει παρόμοιες θερμίδες με την γάλακτος πχ. 100γρ. μαύρης δίνουν περίπου 500 θερμίδες ενώ αντίστοιχα 100γρ. σοκολάτας γάλακτος δίνουν 550 θερμίδες. Ωστόσο μπορούμε να την εντάξουμε και σε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους σε συγκεκριμένη ποσότητα και με κατάλληλους συνδυασμούς προκειμένου να μην την στερούμαστε.

7.Το πράσινο τσάι αδυνατίζει:

Μέσα από μελέτες έχει φανεί ότι το πράσινο τσάι αυξάνει τον βασικό μεταβολισμό σε ποσοστό 2-4%, λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του σε κατεχίνες και καφεΐνη. Ωστόσο από μόνο του δεν μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους άλλα μόνο συνδυαστικά με ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής.

 

 

 



Show Buttons
Hide Buttons