Το κάλιο είναι από τους γνωστότερους ηλεκτρολύτες που υπάρχουν  και το μεγαλύτερο ποσοστό (για την ακρίβεια το 98% ) του βρίσκεται στο εσωτερικό των κυττάρων του οργανισμού μας.

Η συνιστώμενη ποσότητα καλίου που πρέπει να προσλαμβάνουν οι άνδρες σε καθημερινή βάση είναι  3,4mg, ενώ οι γυναίκες 2,6mg . Όμως σε περίπτωση εγκυμοσύνης συστήνεται η πρόσληψη αυτή να αυξηθεί  κατά 200 με 300mg για να αυξηθεί αναλογικά και η πρόσληψη θρεπτικών συστατικών, απαραίτητων για το έμβρυο.  Επιπρόσθετα, αυξημένη πρόσληψη καλίου ενδείκνυται και για όσους γυμνάζονται εντατικά, καθώς με την έντονη προπόνηση αποβάλλεται μεγάλο ποσοστό ιδρώτα και κατ’επέκταση καλίου, οπότε χρειάζονται απαραίτητα αναπλήρωση για να επανακτήσουν δυνάμεις.

7 logoi pou to kalio einai simantiko sti diatrofi mas 300x170 7 λόγοι που το κάλιο είναι σημαντικό για την υγεία  μας

Παρακάτω σας παραθέτουμε τους σημαντικότερους λόγους  που το κάλιο θα πρέπει να υπάρχει στη διατροφή σας! Δείτε λοιπόν:

Αυξάνει την οστική σας πυκνότητα

Όταν λαμβάνετε μεγάλη ποσότητα καλίου από τις τροφές σας, μπορεί η οστική σας πυκνότητα να αυξηθεί, με αποτέλεσμα το σκελετικό σας σύστημα να δυναμώσει και να είναι πιο πυκνό.

Περιορίζει  την κυτταρίτιδα

Η κυτταρίτιδα είναι ένα πρόβλημα από το οποίο δε μπορεί να ξεφύγει καμία γυναίκα. Κατά βάση οφείλεται σε κατακράτηση υγρών και η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε κάλιο αποδεδειγμένα βελτιώνει την όψη φλοιού πορτοκαλιού, καθώς βοηθά τον οργανισμό μας να αποβάλλει τις περιττές τοξίνες.  Αν οι γυναίκες κατανάλωναν περισσότερες τροφές που περιέχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, θα μπορούσαν να μειωθούν και οι  αισθητικές επεμβάσεις κατά της κυτταρίτιδας αλλά και η χρήση προϊόντων λείανσης της επιδερμίδας τους.

Αυξάνει την αντοχή των μυών

Η μυϊκή αντοχή βελτιώνεται δραστικά όταν καταναλώνουμε τροφές που είναι πλούσιες σε κάλιο. Όσοι καταναλώνουν καθημερινά για παράδειγμα 5,2mg καλίου, έχει αποδειχθεί ότι διατηρούν 3,6 κιλά περισσότερη μυϊκή μάζα κατά μέσο όρο σε σχέση με όσους καταναλώνουν τη μισή ποσότητα καλίου.

Ρίχνει τις τιμές της  αρτηριακής πίεσης

Το κάλιο ρυθμίζει (μειώνοντας) τις επιδράσεις που προκαλεί το νάτριο στον οργανισμό μας, επομένως κατ’επέκταση ελαττώνει και την αρτηριακή μας πίεση.

Ελαττώνει τις κράμπες

Όταν καταναλώνουμε ικανοποιητική ποσότητα καλίου σε καθημερινή βάση, περιορίζουμε τις πιθανές συσπάσεις της και τους μυϊκούς σπασμούς μήτρας κατά την έμμηνο ρύση, αλλά και  τις πιθανές κράμπες  του σώματός μας.

Μειώνει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης

Η οστεοπόρωση κάνει τα οστά του οργανισμού μας πιο εύθραυστα, καθώς είναι μια χρόνια πάθηση που δημιουργεί προβλήματα στην ποιότητα αλλά και την πυκνότητά  τους. Η κατανάλωση καλίου όμως, όταν είναι σε ικανοποιητικό βαθμό, βελτιώνει την ελαστικότητα των οστών και παράλληλα περιορίζει την αποβολή του ασβεστίου από τον οργανισμό μας.

Περιορίζει τον κίνδυνο εγκεφαλικού

Το κάλιο έχει αποδεδειγμένα ευεργετική δράση για την καρδιά μας και φυσικά περιορίζει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, καθώς σύμφωνα με μελέτες, όσοι ακολουθούν μια διατροφή πλούσια σε κάλιο, μειώνουν δραστικά τον κίνδυνο εμφάνισης  αλλά και προσβολή από εγκεφαλικό.

 




Show Buttons
Hide Buttons