Πόσες φορές, έχουμε φάει ένα γεύμα και μετά από λίγο νιώθουμε ακόμη πείνα (ίσως και σε εντονότερη μορφή), παρόλο που δεν έχει περάσει αρκετή ώρα; Τι συμβαίνει εδώ; Τι γίνεται λάθος; Η απάντηση είναι μια: έχουμε επιλέξει λάθος τροφές. Τι σημαίνει αυτό; Ότι μπορεί να ήταν ίσως υγιεινές οι επιλογές( η μπορεί και όχι), αλλά αυτό μας έδωσαν, είναι μόνο θερμίδες και η απουσία του αισθήματος κορεσμού και πληρότητας.

7 trofes pou mas anoigoun tin orexi eno fainontai xortastikes 300x169 7 τροφές που μας ανοίγουν την όρεξη, παρόλο που φαίνονται χορταστικές

Ας δούμε λοιπόν 7 τέτοιες τροφές:

Δημητριακά που περιέχουν ζάχαρη

Τα δημητριακά που δεν είναι ολικής άλεσης και έχουν μάλιστα και  ζάχαρη, έχουν μεγάλη  συγκέντρωση από υδρογονάνθρακες και πιστέψτε μας, δεν είναι ότι καλύτερο και ποιοτικότερο να ξεκινάτε τη μέρα σας.

 Λευκό ψωμί και ζυμαρικά

Το λευκό ψωμί αλλά και το  αλεύρι, αποτελούν επεξεργμασμένες τροφές καθώς έχει αφαιρεθεί το σπέρμα από το σιτάρι αλλά  και το πίτουρο, άρα είναι φτωχότερα σε φώσφορο, μαγνήσιο, ασβέστιο, πρωτεϊνες και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Το αποτέλεσμα; Καταναλώνοντας λευκά ζυμαρικά ή ψωμί, τα επίπεδα ινσουλίνης  αυξάνονται ραγδαία στο αίμα μας και μας προκαλούν το αίσθημα της πείνας πιο άμεσα, απ’ότι τα αντίστοιχα προϊόντα ολικής άλεσης.

Γαλακτοκομικά χωρίς λιπαρά

Ναι, θεωρούνται ιδανικά από μια άποψη για τη δίαιτα μας, γιατί έχουν  λιγότερες θερμίδες, όμως είναι γεγονός ότι  είναι και λιγότερο χορταστικά. Τα λιπαρά επιβραδύνουν τη διάσπαση της λακτόζης (σακχάρου στο αίμα μας). Άρα με την επιλογή των χαμηλών λιπαρών , δίνουμε στον οργανισμό μας λιπαρά που ‘’καίγονται πιο γρήγορα’’ αφού είναι πιο λίγα, άρα ξαναπεινάμε! Προτιμήστε λοιπόν τα πλήρη, απλά προσέξτε την ποσότητα!

Έτοιμα γεύματα

 

Με τον όρο «έτοιμα γεύματα», εννοούμε, τις έτοιμες σούπες ή κρέατα ή τις κονσέρβες, που μπορεί να φαίνονται χορταστικές επιλογές, αλλά τελικά δεν είναι. Κι ο βασικός ύποπτος είναι το γλουταμινικό νάτριο, το οποίο προστίθεται για να ενισχύει τη γεύση μας, όμως δυστυχώς αυξάνει την όρεξή μας 40% περίπου!

 

Fast food 

 

Το γρήγορο φαγητό (fast food ) έχει τρανς λιπαρά, τα οποία  προκαλούν φλεγμονές στο έντερο μας  και το εμποδίζουν να παράγει  σεροτονίνη και ντοπαμίνη( νευροδιαβιβαστές που είναι υπεύθυνοι για το αίσθημα του ελέγχου της όρεξης μας). Επιπλέον, η μεγάλη περιεκτικότητά τους σε αλάτι, μας δημιουργεί αφυδάτωση και πολύ συχνά δεν το μεταφράσουμε σωστά και καταναλώνουμε τροφή, άρα επιπλέον θερμίδες!

 

Αλμυρά σνακ

 

Τα αλμυρά σνακ, όπως πχ τα πατατάκια, περιέχουν απλούς υδατάνθρακες, οι οποίοι μεταβολίζονται πολύ γρήγορα από τον οργανισμό μας σε σχέση με τους σύνθετους, οι οποίοι διασπώνται αργά και είναι καλοί για την υγεία μας. Η γρήγορη διάσπασή τους, έχει ως αποτέλεσμα την γρήγορη αύξηση της ινσουλίνης στο αίμα μας. Πόσες φορές, καταναλώνοντας μια ολόκληρη σακούλα με πατατάκια, έπειτα από λίγο θέλαμε να φάμε κι άλλο;

 

Χυμοί

 

Οι  έτοιμοι (τυποποιημένοι) χυμοί,  συνήθως περιέχουν όλα τα σάκχαρα των φρούτων, χωρίς όμως να περιέχουν τις πολύ σημαντικές για το ρόλο του κορεσμού μας: τις φυτικές τους ίνες. Αυτό, αυτόματα αυξάνει ραγδαία τα επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα μας , κι έπειτα τα ρίχνει απότομα, δίνοντας σε μας το αίσθημα της πείνας πολύ γρήγορα! Άρα, είναι καλύτερο, να φτιάξετε χυμούς με ολόκληρα φρούτα και να προσθέσετε ξηρούς καρπούς, έτσι ώστε να είναι σταθερά τα επίπεδα σακχάρου σας και να σας κρατήσει χορτάτους για περισσότερη ώρα!

 




Show Buttons
Hide Buttons