Οι φυτικές ίνες  είναι από τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που πρέπει να προσλαμβάνουμε καθημερινά από τη διατροφή μας, κι αυτό γιατί προκαλούν πιο γρήγορα το αίσθημα του κορεσμού, αλλά και μας κρατούν για περισσότερη ώρα χορτάτους. Παρακάτω σας έχουμε  9 τρόφιμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες για να εντάξετε στη διατροφή σας:

9 trofima ploysia se fytikes ines 300x183 9 τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες

Πλιγούρι

Το πλιγούρι αποτελεί έναν από τους πιο  αγαπημένους υγιεινούς υδατάνθρακες της μεσογειακής διατροφής. Αναλογικά με τα μακαρόνια και το ρύζι, έχει χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητάς του σε φυτικές ίνες (1 φλιτζάνι ωμό πλιγούρι περιέχουν 12,2γρ φυτικών ινών) και η διατροφική του αξία είναι πολύ σημαντική! Φάτε επομένως τη σαλάτα «ταμπουλέ» που το εμπεριέχει με μεγαλύτερη όρεξη τώρα που γνωρίζετε!

Αγκινάρα

Αν και παρεξηγημένη η αγκινάρα, είτε μαγειρεμένη είτε ωμή είτε σε τουρσί έχει ξεχωριστή θέση στη μεσογειακή διατροφή λόγω των πλούσιων θρεπτικών συστατικών που περιέχει. Συνδυάζεται είτε με κρέας είτε και με άλλα λαχανικά. Μια μόνο μερίδα της έχει  5 γρ φυτικών ινών και μας προσφέρει παράλληλα και πλούσια ποσότητα μαγνησίου, καλίου, φυλλικού οξέος και βιταμίνης C. Μη σκέφτεστε επομένως το καθάρισμα που θα σας ταλαιπωρήσει λίγο, αλλά εστιάστε σε αυτά που θα λάβετε!

Φάβα

Παρόλο που είναι διάσημη ως ορεκτικό, αποτελεί πολύ καλή επιλογή κυρίως γεύματος. Η θρεπτικότητα αλλά και η περιεκτικότητά της σε φυτικές ίνες είναι παραπλήσια με αυτή των ξηρών καρπών. Ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες όπου τα όσπρια δεν τα έχουμε και τόσο σε εκτίμηση λόγω ζέστης, μπορούμε να καλύψουμε το κενό των φυτικών αυτών ινών  με τη θρεπτικότατη φάβα.

Μπρόκολο

Το μπρόκολο ενδείκνυται κατά βάση να καταναλώνεται για να προλαμβάνονται ορισμένες μορφές καρκίνου. Όμως πολύ βασική είναι και η περιεκτικότητά του σε φυτικές ίνες (4 γρ ανά μερίδα!), καθώς η κατανάλωσή του βοηθάει στη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα μας αλλά παράλληλα ευεργετεί και το έντερό μας. Αν μάλιστα το καταναλώσετε μαγειρεμένο σε ατμό, θα επωφεληθείτε σε μεγαλύτερο βαθμό από τα οφέλη του.

Φρέσκα Σύκα

Όλοι γνωρίζουμε ότι τα αποξηραμένα σύκα έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, όμως καλό είναι να αναφερθεί ότι  και τα φρέσκα σύκα έχουν σημαντική περιεκτικότητα και συγκεκριμένα 2 γρ ανά τεμάχιο. Μεγάλη προσοχή όμως με την ποσότητα, αφού ένα σύκο μπορεί να έχει από 37-48 θερμίδες.

Σμέουρα

Το σμέουρο είναι  είδος μούρου με πολύ ωραία γεύση και είναι γνωστό για τη συμβολή του στην αναστολή της αύξησης των καρκινικών κυττάρων. Ένα φλιτζάνι έχει 8 γραμμάρια φυτικών ινών και μόνο 60 θερμίδες! Ιδανικά μπορείτε να τα συνδυάσετε με το γιαούρτι σας.

Ζυμαρικά ολικής άλεσης

Τα ζυμαρικά ίσως τα θεωρείτε ως απαγορευμένη τροφή όμως τα ολικής άλεσης είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών και επιπρόσθετα, έχουν και απίστευτη γεύση. 100 Γραμμάρια μας προσφέρουν 6 γρ φυτικών ινών (άρα καλύπτουν περισσότερο από το 20% των ημερήσιων αναγκών του οργανισμού μας σε φυτικές ίνες).

Αποξηραμένα Φρούτα

Το πιο εύκολο σνακ, καθώς μπορείτε να το πάρετε παντού μαζί και μάλιστα να το καταναλώσετε οποιαδήποτε στιγμή θελήσετε. Επίσης, σας προσφέρουν μεγάλη ποσότητα θρεπτικών συστατικών και υψηλή περιεκτικότητα φυτικών ινών. Για παράδειγμα, 100 γρ δαμάσκηνα περιλαμβάνουν  12,8γρ φυτικών ινών). Μεγάλη όμως  προσοχή στην ποσότητα, καθώς μόνο με 8  αποξηραμένα δαμάσκηνα καλύπτετε το 40% περίπου των ημερήσιων αναγκών του οργανισμού σας!

Αρακάς

Αγαπημένο λαδερό φαγητό μικρών και μεγάλων αποτελεί ο αρακάς. Τοπ γνωρίζατε όμως ότι ο κατεψυγμένος αρακάς έχει διπλάσια περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες από τον φρέσκο; Μόλις το μάθατε! Συνδυάστε τον με κρέας ή λαχανικά και απολαύστε!

 




Show Buttons
Hide Buttons