Αγαπάς την άθληση και τη γυμναστική; Ξέρεις ότι με αυτό τον τρόπο αυξάνεις τις ενεργειακές απαιτήσεις του οργανισμού σου. Άρα σπουδαίο ρόλο στο εγχείρημά σου, έχει  η σωστά δομημένη -ενεργειακή διατροφή, η οποία λειτουργεί ως κινητήριο καύσιμο που θα προωθήσει την αποτελεσματικότερη σου απόδοση και φυσικά ως δομικό στοιχείο  για να ”χτίσεις” τους μύες σου.

γυμναστική 300x198 Αθλητική Διατροφή

Η κακή διατροφή του αθλητή έχει ως αποτέλεσμα τη  μείωση της απόδοσης, κι αυτό οφείλεται στη εξάντληση του μυϊκου γλυκογόνου. Το γλυκογόνο είναι ένας πολυσακχαρίτης και αποτελείται από μόρια γλυκόζης. Δημιουργείται από τους υδατάνθρακες που προσλαμβάνουμε μέσω της τροφής και είναι το πρώτο συστατικό που χρησιμοποιείται από τον οργανισμό κατά τη διάρκεια της άσκησης.  Οι υδατάνθρακες είναι βασική πηγή ενέργειας για το σώμα μας. Ποιοι είναι όμως οι υδατάνθρακες; Το  ψωμί, τα μακαρόνια, το ρύζι, τα δημητριακά και οι  πατάτες. Οι αθλητές και κυρίως όσοι ασχολούνται με τα αερόβια αθλήματα, πρέπει να καταναλώνουν επαρκείς ποσότητες υδατανθράκων και κυρίως ολικής άλεσης που αποδομούνται πιο αργά από τον οργανισμό μας, ιδανικά 3-4 ώρες πριν από την προπόνηση.

Ένα ακόμη βασικό  θρεπτικό συστατικό για τη διατροφή των αθλητών αποτελεί φυσικά η πρωτεΐνη, καθώς αποτελεί δομικό συστατικό των μυών αλλά και συστατικό αναδόμησης των τραυματισμένων ιστών.. Οι περισσότεροι αθλητές και κυρίως οι πρωταθλητές, χρησιμοποιούν σκευάσματα πρωτεΐνης καθώς οι ενεργειακές τους ανάγκες είναι πολύ υψηλές.  Η  κάλυψη των πρωτεϊνικών αναγκών σε μεγάλο βαθμό, μπορεί να επιτευχθεί μέσω της ισορροπημένης διατροφής και η χρήση συμπληρώματος δεν είναι απαραίτητη, εκτός από ορισμένες εξαιρέσεις. Η μέγιστη απόδοση του αθλητή, καθώς  επίσης και η αναπλήρωση του μυϊκού ιστού που χάνεται κατά τη διάρκεια της προπόνησης αναπληρώνεται και πρέπει να αναπληρώνεται με κατανάλωση πρωτεϊνικών σνακ  σε χρονικό διάστημα μισής με μίας ώρας από την προπόνηση ή το αθλητικό γεγονός.

Τέλος, το ”παρεξηγημένο”  λίπος, αποτελεί απαραίτητο θρεπτικό συστατικό καθώς πέραν  του ότι   αποτελεί  άμεση πηγή ενέργειας για τον οργανισμό, συμβάλλει στη τη ρύθμιση του μεταβολισμού, την παραγωγή ορμονών και τη διατήρηση της καλής υγείας του δέρματος. Κι όταν λέμε λίπος, δεν εννοούμε πατατάκια ,σοκολάτες κτλ, αλλά ακόρεστα λιπαρά οξέα και Ω3 λιπαρών οξέων τα οποία είναι οι ξηροί καρποί, τα λιπαρά ψάρια, το  αβοκάντο, και το ελαιόλαδο.  Μεγάλη προσοχή λοιπόν στη διατροφή σας και καλή άθληση!

 



Show Buttons
Hide Buttons