Υπάρχουν πολλές φορές που μας πιάνει στομαχόπονος και αυτό που σκεφτόμαστε είναι ότι δε θέλουμε να φάμε τίποτα μέχρι να περάσει. Η κατάσταση γίνεται χειρότερη όταν έχουμε διάρροια, ναυτία ή εμετούς. Όπως και να έχει, το βασικό είναι ότι πρέπει να δώσουμε παραπάνω προσοχή στη διατροφή μας σε τέτοιες καταστάσεις. Μπορεί την στιγμή που νιώθουμε καλύτερα για παράδειγμα, να καταναλώσουμε μια λάθος τροφή και να γίνουμε χειρότερα.

deite poies trofes prepei na apofeygete otan exete stomaxopono 300x200 Δείτε ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγετε αν έχετε στομαχόπονο

Πιο κάτω σας έχουμε τροφές που καλό είναι να τις αποφεύγετε όσο υποφέρετε από στομαχόπονο:

Γαλακτοκομικά προϊόντα: Το γάλα και το τυρί, καλό είναι α αποφεύγονται  σε περιπτώσεις που έχουμε ενοχλήσεις με το στομάχι μας. Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν δυσανεξία στη λακτόζη και δεν μπορούν εύκολα να χωνέψουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Όμως, ακόμη κι αν δεν ανήκετε σε αυτούς, μια πιθανή μόλυνση από βακτήρια ή ιούς, είναι ικανή να επηρεάσει τη λακτάση (ένα ένζυμο το οποίο διασπά τη λακτόζη) και να της προκαλέσει προσωρινή ή και μόνιμη απώλεια της ικανότητας της πέψης της λακτόζης.

Σοκολάτα και καφεΐνη: Τα δυο αυτά αγαπημένα συστατικά χαλαρώνουν σε μεγάλο βαθμό τον κατώτερο οισοφαγικό σφιγκτήρα, υποβοηθώντας την γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση. Για παράδειγμα, οι σοκολάτες γάλακτος ( ή όσες περιέχουν ξηρούς καρπούς), δεν μπορούν να χωνευτούν από κάποιον που έχει δυσανεξία στη λακτόζη και από την άλλη η κατανάλωση  καφεΐνης μπορεί να  προκαλέσει αραίωση των κοπράνων, γεγονός που είναι πολύ άσχημο στην περίπτωση που ήδη έχετε διάρροια.

Επεξεργασμένα σάκχαρα: Τα επεξεργασμένα σάκχαρα είναι ικανά να αυξήσουν την ινσουλίνη στο αίμα μας, αλλά και να της προκαλέσουν ανεπιθύμητες διακυμάνσεις γενικότερα. Τι σχέση έχει αυτό με το στομάχι; Όχι τόσο άμεση, απλά δημιουργεί επιπρόσθετη νευρικότητα και ανησυχία και αυτό με τη σειρά του έχει ως αποτέλεσμα την επιδείνωση της ήδη άσχημης κατάστασης.

Όξινες τροφές: Όλα τα όξινα τρόφιμα (πχ τα εσπεριδοειδή, η ντομάτα αλλά και τα προϊόντα ντομάτας), περιέχουν  διάφορα οξέα τα οποία  προκαλούν παλινδρόμηση. Άρα αποφύγετε τέτοια τρόφιμα για να συνέλθετε πιο άμεσα.

Αλκοόλ: Τα αλκοολούχα ποτά  που καταναλώνουμε,  είναι πλούσια σε χημικές ουσίες οι οποίες μεταβολίζονται δύσκολα. Το γεγονός αυτό, ερεθίζει το βλεννογόνο του στομάχου μας και κάνουν την κατάστασή μας χειρότερη.

Επεξεργασμένες τροφές: Οι επεξεργασμένες τροφές είναι εξαιρετικά πλούσιες σε συντηρητικά και πρόσθετα, τα οποία επιβαρύνουν τη γενικότερη υγεία μας αλλά και το στομάχι μας.

Μπαχαρικά: Τα μπαχαρικά, αν τα έχετε ήδη στη διατροφή σας, δεν θα έχετε κάποιο πρόβλημα. Όμως, μην επιχειρήσετε να τα εντάξετε όταν έχετε πόνους και ενοχλήσεις στο στομάχι σας. Αφήστε τα να τα καταναλώσετε άλλη μέρα.

Λιπαρές τροφές: Τα λιπαρά τρόφιμα όπως είναι τα μαλακά τυριά που είναι  πλούσια σε λιπαρά, τα κρέατα αλλά και τα παγωτά, ενεργοποιούν κάποιους  χημικούς υποδοχείς στο  στομάχι μας, προκαλώντας φούσκωμα αλλά και δυσκολία στην πέψη των τροφών που καταναλώνουμε.



Show Buttons
Hide Buttons