Η υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή είναι το κλειδί για την καλή μας υγεία, αλλά και  για τη διατήρηση της σιλουέτας μας. Πέραν όμως των υγιεινών επιλογών που έχουμε να κάνουμε στα τρόφιμα που καταναλώνουμε, πολύ σημαντικό είναι και το πώς μαγειρεύουμε, αλλά επίσης, και  το πως διατηρούμε τα φαγητά μας.

10 tips gia na mageirevete pio ygieina 300x201 Δέκα tips για να μαγειρεύετε πιο υγιεινά

Πιο κάτω ακολουθούν 10 βήματα-συμβουλές για υγιεινό και ελαφρύ μαγείρεμα:

Προτιμήστε προϊόντα ολικής άλεσης. Tα προϊόντα ολικής άλεσης είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες ενισχύουν δραστικά το αίσθημα πληρότητας και κορεσμού  σε πιο γρήγορο ρυθμό, άρα τρώτε λιγότερο και επίσης, βοηθούν στην εύρυθμη λειτουργία του εντέρου.

 Βάλτε λεμόνι στα κρέατα αφού τα ψήσετε. Aν είστε λάτρεις του κρέατος και θέλετε να προσθέτετε και λεμόνι για να προσλαμβάνετε τα ευεργετικά οφέλη του, καλό είναι να βάζετε μετά το ψήσιμο, γιατί αν προστεθεί νωρίτερα, θα καταστραφεί κατά τη διάρκεια του ψησίματος.

Kόψτε τα λαχανικά σε μεγάλα κομμάτια. Τα μεγάλα κομμάτια στα λαχανικά συγκρατούν την βιταμίνη  C  αλλά και τα θρεπτικά συστατικά που περιέχουν, ενώ με το να τα κόβετε σε μικρότερα κομμάτια, τους προκαλείτε οξείδωση και χάνουν τις περιεχόμενες βιταμίνες!

Ρίξτε ξίδι στο νερό όταν βράζετε ψάριαΜε αυτόν τον τρόπο το ψάρι  δε θα έχει χάσει τα θρεπτικά του συστατικά κατά τη διάρκεια του βρασίματος κι επίσης, θα παραμείνει ολόκληρο χωρίς να διαλυθεί κατά το βράσιμο αλλά ούτε και το σερβίρισμα.

Ψητό ψωμί και μελάτα αυγά για καλύτερη πέψη. Aν σας ταλαιπωρεί η δυσπεψία όταν καταναλώνετε ψωμί ή αυγά, έχουμε εναλλακτικές. Σχετικά με το ψωμί, μπορείτε πριν καταναλώσετε να το ψήσετε ή ακόμη και να το φρυγανίσετε για να εξατμιστεί το νερό  που περιέχει και να γίνουν πιο εύπεπτοι οι υδατάνθρακές του.  Όσον αφορά τώρα τα αυγά, καλό είναι να τα προτιμάτε μελάτα, καθώς όσο τα αφήνετε να βράσουν περισσότερο, η πρωτεϊνη στο ασπράδι του, γίνεται πιο δύσπεπτη.

Tρώτε ωμά καρότα και αποφεύγετε τον πουρέ πατάτας. Οι βραστές πατάτες είναι καλύτερη επιλογή κατανάλωσης από την κατανάλωσή τους ως πουρέ και τα ωμά καρότα έχουν λιγότερες θερμίδες, όταν τα καταναλώνουμε σε ωμή μορφή. Κι αυτό γιατί και τα δυο αυτά τρόφιμα περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες. Όμως, όταν η δομή τους αλλάζει( όταν οι βραστές πατάτες γίνονται πουρές ή όταν τα καρότα βράζουν), οι υδατάνθρακές τους μετατρέπονται σε απλούς, άρα αυτόματα αυξάνεται ο γλυκαιμικός τους δείκτης. Τι πρόβλημα υπάρχει σε αυτό; Ότι οι απλοί υδατάνθρακες χρειάζονται πολύ περισσότερη ινσουλίνη για να μπορέσουν να διασπαστούν, άρα το πάγκρεας αναγκάζεται να εκκρίνει μεγαλύτερες ποσότητες και κουράζεται, με αποτέλεσμα την αύξηση του σακχάρου.

Mη ζεσταίνετε τη σούπα πάνω από μία φορά. Οι σούπες ιδανικά, πρέπει να καταναλώνονται εντός δυο ημερών, για να διατηρούνται όλα τα θρεπτικά τους συστατικά. Βασικό είναι, πριν να τις βάλετε στο ψυγείο, να τις έχετε αφήσετε να κρυώσουν. Κι όταν τις βγάλετε από το ψυγείο, απλά  να ζεσταίνετε την ποσότητα που θα καταναλώσετε και όχι ολόκληρες, γιατί και χάνουν τα θρεπτικά τους συστατικά αλλά και αυξάνεται ο όγκος των μικροβίων τους. Σε περίπτωση που τις ζεσταίνετε, μη ξεχνάτε να το κάνετε στην ανώτατη δυνατή θερμοκρασία, για να διασπαστούν οποιαδήποτε μικρόβια ίσως έχουν δημιουργηθεί.

Προσθέστε κρουτόν ή κομμάτια ψωμιού στη σούπα σας. Ρίχνοντας στη σούπα σας είτε ψωμί, είτε κρουτόν, το άμυλο που περιέχουν θα απορροφήσει όλα τα λιπαρά της σούπας (πχ λάδι). Αφού λοιπόν τα  αφαιρέσετε στη συνέχεια από τη σούπα, θα έχει μείνει ένα χορταστικό γεύμα με λίγες θερμίδες και χωρίς λιπαρά!

Mην ξεφλουδίζετε τις ντομάτες. H ντομάτα αλλά και  η φλούδα της, είναι εξαιρετική πηγή λυκοπενίου, το οποίο είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό και δεν χάνεται κατά το μαγείρεμα, όπως επίσης και οι φυτικές της ίνες. Γι’ αυτό είτε ωμή, είτε μαγειρεμένη, τη φλούδα της απλά διατηρήστε την για βέλτιστα αποτελέσματα και στο πεπτικό σας σύστημα αλλά και τη γενικότερη υγεία σας.

 Μαγειρέψτε το ψάρι σε λαδόχαρτο. Μαγειρέψετε το ψάρι σας σε λαδόχαρτο για να απολαύσετε ένα διαιτητικό αλλά και νόστιμο γεύμα. Βάζοντας το σε λαδόχαρτο μαζί με λαχανικά, θα βγουν τα υγρά του λαδόχαρτου, κι έτσι δε θα χρειαστεί να προσθέσετε λάδι. Αποφύγετε το λαδολέμονο ή τις σάλτσες. Το αποτέλεσμα; Ένα άκρως υγιεινό και θρεπτικό γεύμα με ελάχιστε θερμίδες.