Μικρό τα ποσοστό επιτυχίας των ατόμων που προσπαθούν να χάσουν κιλά, λένε οι επιστήμονες υγείας, προσπαθώντας να κατανοήσουν το λόγο και να δώσουν μια σαφή εξήγηση. Σίγουρα πάντως δέχονται ότι  η ψυχολογία μας επηρεάζει το σώμα και το σώμα την ψυχολογία μας.

Ψυχολογία και σώμα είναι αλληλένδετοι μηχανισμοί και θα φέρουμε παράδειγμα, να γίνει αντιληπτό τι εννοούμε:

diaita kai psixologia 300x169 Δίαιτα και ψυχολογία

  • Με ποιο τρόπο επηρεάζει η ψυχολογία το σώμα:

Αναλογιστείτε  ότι όταν σας νευριάζει κάτι ή κάποιος(πχ ένας  τσακωμός με κάποιο αγαπημένο πρόσωπο ή μια καθυστέρηση από κάποια χρήματα που περιμένατε), οι παλμοί σας και η πίεσή σας αυξάνονται κατευθείαν !

 

  • Το σώμα επηρεάζει την ψυχολογία όμως;

Κάθε φορά που αρρωσταίνετε δεν νιώθετε άκεφοι, ταλαιπωρημένοι και νωχελικοί, παρόλο που βρίσκεστε όλη μέρα στον καναπέ ή το κρεβάτι; Αυτό συμβαίνει, γιατί το  σώμα μας εκκρίνει τις λεγόμενες κυτοκίνες (μόρια που έχουν δράση κατά των φλεγμονών), οι οποίες αυξάνουν τη θερμοκρασία του σώματός μας , η οποία επιδρά με τη σειρά της στον εγκέφαλό μας προκαλώντας μας, αυτά τα δυσάρεστα συναισθήματα.

Η σχέση μας με το φαγητό επιδρά με πολλούς τρόπους στην ψυχολογία μας. Μέσω του φαγητού, αλλάζει η διάθεσή μας, κοινωνικοποιούμαστε  μέσα από γεύματα με φίλους, και οι επιλογές που κάνουμε χαρακτηρίζουν το ποιοι είμαστε. Όμως η σχέση μας με το φαγητό μπορεί να μας κάνει να νιώθουμε άσχημα και ένοχα όταν τρώμε ανθυγιεινά, όταν παίρνουμε βάρος ή όταν δεν μπορούμε να περιορίσουμε την πρόσληψή μας. Επομένως η σχέση μας με το φαγητό είναι μία συνεχής πάλη με τους εαυτούς μας.

 

Λόγοι που επηρεάζουν την όρεξή μας για φαγητό είναι:

Απόσπαση προσοχής

Όταν τρώμε  παράλληλα με μια άλλη δραστηριότητα (πχ βλέποντας τηλεόραση), συνήθως αυξάνουμε ασυναίσθητα την ποσότητα της τροφής που καταναλώνουμε, κι επίσης δεν δίνουμε την απαραίτητη σημασία στη γεύση αυτού που καταναλώνουμε. Επομένως, την επόμενη φορά που θα φάτε, δώστε ιδιαίτερη βάση στην τροφή που λαμβάνετε και θα δείτε και οι ίδιοι τη διαφορά.

 

Δεν ξέρουμε πότε ακριβώς έχουμε χορτάσει.

Η ικανοποίηση του κορεσμού από το φαγητό, έρχεται από τον εγκέφαλό μας. Η ποσότητες φαγητού που καταναλώνουμε είναι αναλογικές με το πόσο πεινάμε. Μην αφήνετε τον οργανισμό σας νηστικό για πολλές ώρες γιατί θα νομίζει ότι χρειάζεται παραπάνω ποσότητα τροφής για να χορτάσει! Και φυσικά, μασήστε αργά για να στείλει έγκαιρα το μήνυμα στο στομάχι ότι χορτάσατε και να προκληθεί ο κορεσμός και η ικανοποίηση από την τροφή!

Υπέρβαροι φίλοι

Δείξε μου τους φίλους σου, να σου πω ποιος είσαι δε λένε; Εν μέρει ισχύει κι εδώ. Αν συναναστρέφεστε με πιο υπέρβαρα άτομα, με τον καιρό ακολουθείτε χωρίς να το καταλάβετε κι εσείς τις διατροφικές τους συνήθειες, με αποτέλεσμα να πάρετε κιλά. Να έχετε φίλους που τρώνε , απλά προτιμήστε να βγαίνετε για καφέ και όχι για φαγητό

 

  1. Το φαγητό απ’έξω δεν τηρεί ποτέ τον κανόνα του μέτρου

Όταν βγαίνουμε για φαγητό, χάνεται το όριο του μέτρου που τηρούμε στη δίαιτά μας! Παραγγέλνουμε  πέρα από το κυρίως πιάτο και τη σαλάτα μας, κι άλλα μη χρήσιμα πιάτα με ορεκτικά που δεν τα χρειαζόμαστε διατροφικά, απλά τα λιγουρευτήκαμε. Επίσης παίρνουμε αναψυκτικά και φυσικά για επιδόρπιο κάποιο γλυκό. Μια σαλάτα και το κυρίως πιάτο είναι ιδανική επιλογή όταν δε θέλουμε να ξεφεύγουμε!

 



Show Buttons
Hide Buttons