Η διαλειμματική νηστεία είναι ένα διατροφικό μοτίβο το οποίο βασίζεται στην αποχή ή στον περιορισμό κατανάλωσης τροφίμων και ποτών για κάποιες ώρες ή και μέρες .

dialeimmatiki nisteia 300x200 Διαλειμματική νηστεία

Υπάρχουν 3 είδη διαλειμματικής νηστείας :

Πρώτά,  συναντάμε τον πιο γνωστό και διαδεδομένο τύπο, γνωστό ως 16:8  ,ο οποίος βασίζεται στην 8ωρη κατανάλωση τροφίμων κανονικά και  τις υπόλοιπες ώρες να επιτρέπεται μόνο η κατανάλωση νερού και ποτών (χωρίς θερμίδες!).

Δεύτερος, αλλά όχι τόσο διαδεδομένος  τύπος είναι  αυτός των εναλλακτικών ημερών . Εδώ, γίνεται εναλλαγή μεταξύ των ημερών  χωρίς τον περιορισμό στην κατανάλωση τροφίμων, με ημέρες που αποτελούνται από ένα γεύμα που παρέχει περίπου το 25% των ημερήσιων  ενεργειακών αναγκών (ο αριθμός αυτός είναι πιθανό να διαφέρει από πρόγραμμα σε πρόγραμμα ) .

Tρίτος και τελευταίος τύπος είναι ο 5:2.  Η νηστεία εδώ, γίνεται 2 μη συνεχόμενες μέρες  της εβδομάδας  στις οποίες καταναλώνεται το 25% των ημερήσιων  ενεργειακών αναγκών ( δηλαδή περίπου 400-600 kcal). Τις υπόλοιπες 5 μέρες, το φαγητό καταναλώνεται χωρίς περιορισμούς.

Ποια είναι τα θετικά της διαλειμματικής νηστείας ?

Μέσα από τη διαλειμματικη νηστεία  μπορεί να σημειωθεί απώλεια βάρους, ίση ή  μεγαλύτερη από αυτή μιας κανονικής διατροφής, υπάρχει μείωση της αρτηριακής πίεσης, γίνεται κατανάλωση λιγότερων θερμίδων, έχουμε καλύτερο  γλυκαιμικό δείκτη και επιτυγχάνεται καλύτερη εγκεφαλική λειτουργία .

Τι πρέπει όμως  να προσέχουμε;

Το γεγονός ότι όσο ωφέλιμη και αν  είναι η διαλειμματική νηστεία, δεν απευθύνεται σε  όλους. Άτομα που πάσχουν : από διαβήτη , από διατροφικές διαταραχές (πχ βουλιμία ,ανορεξία ), άτομα που κάνουν χρήση φαρμάκων που απαιτούν λήψη τροφής, έφηβοι ή παιδιά λόγω ανάπτυξης,  καθώς και γυναίκες  έγκυες ή γυναίκες που θηλάζουν  δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να ακολουθούν διαλειμματική νηστεία.

 



Show Buttons
Hide Buttons