Έχετε πάρει απόφαση να χάσετε τα κιλά που πήρατε το τελευταίο διάστημα; Θέλετε να διαλέξετε κάποια δίαιτα που αποκλείει ομάδες τροφίμων από τη διατροφή σας όπως τα γαλακτοκομικά, οι υδατάνθρακες , ακόμη και το κρέας; Παρακάτω παρατίθενται δίαιτες που ανταποκρίνονται σε αυτές τις προσδοκίες σας. Μια φιλική υπενθύμιση να έχετε όμως κατά νου: ο αποκλεισμός τροφών ή ομάδων τροφίμων , μακροπρόθεσμα, μπορεί να βλάψει την υγεία σας και την καλή λειτουργία του οργανισμού σας. Γι’αυτό το λόγο, καλό θα είναι πριν προβείτε σε μια τέτοια διαδικασία, να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό ή τον προσωπικό σας διαιτολόγο.

diasimes diaites ti prepei na prosexete 300x199 Διάσημες δίαιτες, τι πρέπει να προσέχετε

 Οι πιο διάσημες λοιπόν δίαιτες είναι:

  1. Xορτοφαγική δίαιτα, ή αλλιώς δίαιτα vegan

 

Οι χορτοφάγοι, δεν τρώνε ψάρι, πουλερικά, κρέας και μειώνουν στη διατροφή τους  τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης όπως τα γαλακτοκομικά και τα αβγά. Κι αυτό γίνεται είτε για λόγους υγείας, είτε για λόγους θρησκείας, είτε για λόγους ηθικής, ποιος ξέρει! Η χορτοφαγική δίαιτα ή vegan (όπως αλλιώς είναι γνωστή) λοιπόν, έχει αποδειχθεί ότι και βοηθά στην απώλεια αλλά και στο δύσκολο κομμάτι της συντήρησης μετέπειτα. Το καλό με τη δίαιτα αυτή είναι ότι έχει πληθώρα φυτικών ινών, οι οποίες βοηθούν στον κορεσμό, μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, μειώνουν τα ποσοστά της χοληστερόλης στον οργανισμό , προάγοντας την καλή μας υγεία με προστασία από την αύξηση της αρτηριακής πίεσης και από τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Σε ποια θρεπτικά συστατικά υπάρχει  έλλειψη;

Ο σωστός σχεδιασμός των χορτοφαγικών αυτών διατροφών  τις καθιστά επαρκείς σε μεγάλο βαθμό και υγιεινές. Οι ελλείψεις που μπορεί να υπάρξουν, είναι όσον αφορά τη βιταμίνη Β12, το ασβέστιο και τα ω-3 λιπαρά οξέα.

 

Πώς καλύπτω τις ανάγκες μου;

Μπορώ να τις καλύψω ,όσον αφορά τη βιταμίνη Β12 , τρώγοντας εμπλουτισμένα δημητριακά, οστρακοειδή καθώς και με τη λήψη συμπληρωμάτων διατροφής. Μην αμελείτε τη βιταμίνη αυτή γιατί οδηγεί σε αναιμία και μακροπρόθεσμα, σε βλάβες( μόνιμης φύσεως) του νευρικού μας συστήματος. Όσον αφορά το ασβέστιο, καταναλώστε μπρόκολο, φιστίκια, φασόλια και αμύγδαλα. Τέλος, για την έλλειψη των λιπαρών οξέων , καταναλώστε αβοκάντο και ξηρούς καρπούς.

 

  1. Δίαιτα χωρίς γλουτένη

 

Η γλουτένη  καταρχάς, είναι μια πρωτεΐνη, η οποία περιέχεται  σε τρόφιμα που παράγονται από τη σίκαλη, το κριθάρι και το σιτάρι.  Αρχικά  η δίαιτα χωρίς γλουτένη, προοριζόταν για άτομα που είχα δυσανεξία σε αυτή την  πρωτεΐνη, γιατί τους προκαλούσε  εντερικά προβλήματα ( τη γνωστή κοιλιοκάκη), πλέον, η δίαιτα αυτή  έχει γίνει πολύ γνωστή  σε μεγάλο αριθμό ατόμων  που θέλουν να τρώνε σε ένα πιο υγιεινό πλαίσιο και να μπορούν παράλληλα να  ελέγχουν και το βάρος τους. Όμως η γλουτένη , υπάρχει σε ποικίλα τρόφιμα , οπότε είναι δύσκολη ως προς την πρακτική της εφαρμογή και επιπλέον  αφού αποκλείονται τρόφιμα (τα οποία δε είναι και πολλά), αυτόματα αποκλείονται και θρεπτικά συστατικά από τον οργανισμό μας.

Ποια είναι τα θρεπτικά συστατικά στα οποία θα έχω έλλειψη;

Τα τρόφιμα χωρίς γλουτένη  μειονεκτούν σε σίδηρο και φυτικές ίνες καθώς παρασκευάζονται από τροποποιημένο άμυλο. Και τα δυο αυτά συστατικά είναι απαραίτητα για την καλή υγεία και λειτουργία του οργανισμού μας.

Πώς να καλύψουμε τις ανάγκες σας.

Ο σίδηρος  υπάρχει στο ψάρι, τους ξηρούς καρπούς ,το κοτόπουλο και το μοσχάρι. Για πληρέστερη απορρόφηση από τον οργανισμό μας, καλό είναι να καταναλώνουμε τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C όπως τα λεμόνια, τα πορτοκάλια, οι πιπεριές, τα ακτινίδια κτλ. Όσον αφορά τις φυτικές ίνες  και την κάλυψή τους, καταναλώστε καστανό ρύζι, κινόα, βρώμη και φυσικά λαχανικά και φρούτα.

Να θυμάστε:

Θα πρέπει να θυμάστε ότι τα τρόφιμα χωρίς γλουτένη , για να εξισορροπήσουν  σε γεύση με τα υπόλοιπα προϊόντα, τους γίνεται προσθήκη σε σάκχαρα, αλάτι και λιπαρά. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι τόσο αθώα, οπότε πρέπει να είτε προσεκτικοί με τις μερίδες τους.

 Paleo diet

 

Η παλαιολιθική  δίαιτα ή  Paleo  θεωρείται η νέα αδιαφιλονίκητα δημοφιλής δίαιτα. Περιλαμβάνει την κατανάλωση φυσικών και μη επεξεργασμένων  προϊόντων, αποκλείοντας τα δημητριακά , τα γαλακτοκομικά και οτιδήποτε είναι συσκευασμένο και περιέχει ζάχαρη.

Σε ποια θρεπτικά συστατικά θα υπάρξει  έλλειψη

Οι σημαντικότερες ελλείψεις θα  εντοπιστούν σε υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, ασβέστιο και σε βιταμίνη D, τα οποία είναι όλα απαραίτητα τα συστατικά για την καλή  λειτουργία των οργάνων του σώματός μας αλλά και του εγκεφάλου  μας.

 

Πώς να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού

Προμηθευτείτε με παντζάρια και πατάτες και δώστε στον οργανισμό σας τους απαραίτητους υδατάνθρακες. Ασβέστιο θα λάβετε από το σολομό και τη σαρδέλα (με τα κόκκαλα παρακαλώ). Τέλος,  για την πολύτιμη βιταμίνη D, απλά εκτεθείτε στον ήλιο, ή καταναλώστε σολομό και μανιτάρια!

 

  1. Δίαιτα Dukan, Δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες

 

Η δίαιτα Dukan,(γνωστή δίαιτα διασήμων του εξωτερικού) υπόσχεται πολύ γρήγορη απώλεια βάρους σε μικρό χρονικό διάστημα  και βασίζεται στην υψηλή πρόσληψη πρωτεϊνών και τη χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων. Στη δίαιτα αυτή δηλαδή, κυριαρχούν τα γαλακτοκομικά και τα κρέατα και μειονεκτούν τα όσπρια, τα λαχανικά τα σάκχαρα και τα φρούτα. Η γρήγορη απώλεια επέρχεται λόγω της μειωμένης ινσουλίνης στον οργανισμό η οποία κινητοποιεί το λίπος με αποτέλεσμα να το κάνει να παράγει άμεσα ενέργεια.

Σε ποια θρεπτικά συστατικά μπορεί να δημιουργηθεί έλλειψη;

Η επαρκής σε βιταμίνες A και C είναι δύσκολη υπόθεση με τον αποκλεισμό τόσων τροφών και το ίδιο ισχύει και για τις  φυτικές ίνες, όπου οι γυναίκες χρειάζονται  25 γρ. και οι άνδρες 38 γρ. ημερησίως, άρα απίθανο κι αυτό.

Πώς να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού.

Καταναλώστε καρότα και μπρόκολο για τη λήψη της βιταμίνης Α , ντομάτες , ακτινίδια, λεμόνια, πορτοκάλια και μπρόκολο για τη βιταμίνη C και τέλος, σπαράγγια, μανιτάρια, αγγούρι και μαρούλι για τις απαραίτητες φυτικές ίνες.

 



Show Buttons
Hide Buttons