Πολύ διάσημες έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια οι δίαιτες χωρίς καθόλου  ή με λίγη πρόσληψη  υδατανθράκων (όπως είναι για παράδειγμα οι Atkins Keto και Paleo). Γιατί έχουν τόση απήχηση; Επειδή σχετίζονται με πολλή γρήγορη απώλεια βάρους και μάλιστα σε μικρό χρονικό διάστημα.

diatrofi xoris ydatanthrakes kai pithanoi kindynoi gia tin kardia 300x200 Διατροφή χωρίς υδατάνθρακες και πιθανοί κίνδυνοι για την καρδιά

Σύμφωνα τελευταίες μελέτες όμως, ο αποκλεισμός των υδατανθράκων από τη διατροφή μας μακροπρόθεσμα, είναι πολύ πιθανό να αυξήσει  τον κίνδυνο εμφάνισης κολπικής μαρμαρυγής.

Τι είναι όμως η κολπική μαρμαρυγή; Πρόκειται για μια διαταραχή του καρδιακού  μας ρυθμού. Αντί δηλαδή να έχει τον φυσιολογικό ρυθμό η καρδιά κάποιου, χτυπά γρηγορότερα. Επειδή λοιπόν, δεν αντλείται αίμα με ικανοποιητικό βαθμό , συγκεντρώνεται στην καρδιά και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνεται η πιθανότητα δημιουργίας θρόμβου, ο οποίος μπορεί να φτάσει στον εγκέφαλο και να προκαλέσει ακόμη και εγκεφαλικό!

Συγκεκριμένα, οι άνθρωποι που προσλάμβαναν λιγότερες θερμίδες από υδατάνθρακες σε ποσοστό  45% από τις τροφές τους,  είχαν 18% περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν κολπική μαρμαρυγή, σε σύγκριση με όσους  είχαν μια μέτρια πρόσληψη (δηλαδή 45-52% των θερμίδων τους) υδατανθράκων.

Οι Κινέζοι ερευνητές δήλωσαν επιπρόσθετα,  ότι ο κίνδυνος κολπικής μαρμαρυγής αυξανόταν ανεξαρτήτως κατανάλωσης λιπαρών ή πρωτεϊνών για να καλυφθεί το κενό των υδατανθράκων.

Ένας λόγος λοιπόν, που οι δίαιτες χωρίς πρόσληψη υδατανθράκων προκαλούν τόσο άμεση απώλεια βάρους,  είναι γιατί κατά βάση αποβάλλονται υγρά από το σώμα. Η αφυδάτωση που δημιουργείται,  σχετίζεται άμεσα με κολπική μαρμαρυγή. Επιπρόσθετα, οι δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων,  μπορούν να ρίξουν  τα φυσιολογικά επίπεδα ηλεκτρολυτών στο σώμα μας , κάτι που επηρεάζει με τη σειρά του σημαντικά  τον καρδιακό ρυθμό.

Ακόμη, οι ερευνητές τόνισαν ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν πολλούς υδατάνθρακες, έχουν την τάση να τρώνε μικρότερη ποσότητα φρούτων, λαχανικών και ξηρών καρπών, τροφές που έχουν άμεση σχέση με χαμηλότερα επίπεδα φλεγμονής στο σώμα μας.Άρα, μη καταναλώνοντάς τα, έχουν υψηλότερα επίπεδα φλεγμονής, κάτι που έχει άμεση σχέση με την κολπική μαρμαρυγή.

Ο βασικός λόγος που πολλοί ακολουθούν δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακες, είναι ο διαβήτης και η κατ΄ επέκτασην ανάγκη που δημιουργείται για έλεγχο του σακχάρου στο αίμα. Ο διαβήτης αποτελεί από τους πλέον σημαντικούς παράγοντες κινδύνου για κολπική μαρμαρυγή.

Για να εξεταστεί περαιτέρω η κολπική μαρμαρυγή, διεξήχθη έρευνα και μετέπειτα μελέτη από  Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας των ΗΠΑ, με συμμετέχοντες 14.000 άτομα περίπου, οι οποίοι στην αρχή της μελέτης, δεν είχαν κολπική μαρμαρυγή.

Όλοι οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν λεπτομερή ερωτηματολόγια αναφορικά  με τη διατροφή που ακολουθούσαν  και βάσει αυτού, οι ερευνητές τους χώρισαν σε τρεις ομάδες: σε αυτούς της χαμηλής,  της μέτριας και  της υψηλής πρόσληψης υδατανθράκων. Η ομάδα χαμηλών υδατανθράκων προσλάμβανε λιγότερο από το 45% των ημερήσιων θερμίδων από υδατάνθρακες, οι μέτριας κατανάλωσης συμμετέχοντες 45-52% των ημερήσιων θερμίδων και  τέλος, η ομάδα υψηλής κατανάλωσης, πάνω από το 52% των θερμίδων.

Σε μία μέση περίοδο παρακολούθησης 22 ετών, ανέπτυξαν την πάθηση περίπου 1.900 συμμετέχοντες.

Κλείνοντας την έρευνα, οι ερευνητές ανέφεραν ότι τα ευρήματά τους επιβεβαιώνουν ότι  τόσο οι δίαιτες των χαμηλών όσο και των υψηλών υδατανθράκων,  σχετίζονται άμεσα  με αυξημένο κίνδυνο πρόκλησης πρόωρου θανάτου.

Ακολουθήστε λοιπόν δίαιτες, απλά προσέξτε πάνω απ’όλα την υγεία σας και μην καταφεύγετε σε ακρότητες.




Show Buttons
Hide Buttons