Κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής, όσοι νηστεύουν, προσπαθώντας να συνδυάσουν τη νηστεία με την παράλληλη  ακολούθηση ενός ισορροπημένου και θρεπτικού διατροφικού προγράμματος, άθελά τους υποπίπτουν σε διάφορα διατροφικά λάθη, με αποτέλεσμα το βάρος τους τελικά να αυξάνεται και να μην βρίσκουν τι ευθύνεται.

diatrofika lathi pou kanete kata ti diarkeia tis nisteias 300x200 Διατροφικά λάθη που κάνετε κατά τη διάρκεια της νηστείας

Δείτε λοιπόν παρακάτω, ποια είναι τα πιο συνηθισμένα διατροφικά λάθη που γίνονται εν όψει νηστείας, αλλά και πώς θα τα διορθώσετε:

Λάθος 1ο – Δεν προσλαμβάνετε αρκετή ποσότητα πρωτεΐνης

Η κατανάλωση πρωτεΐνης μας χαρίζει  γρηγορότερα  το αίσθημα της πληρότητας και  του κορεσμού και βοηθάει σε πολύ μεγάλο βαθμό  τη μείωση του αισθήματος  της πείνας. Οι πρωτεϊνες ενυπάρχουν σε προϊόντα ζωϊκής προέλευσης κατά βάση όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το κρέας και τα αυγά, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άλλες πηγές που μπορούν να σας βοηθήσουν να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας. Όταν λοιπόν νηστεύετε, καλό είναι να αναπληρώνετε τη ζωϊκή πρωτεϊνη που χάνεται λόγω της μη κατανάλωσης ζωϊκών πηγών, με αντίστοιχες πρωτεϊνες φυτικής προέλευσης όπως το γάλα φυτικής προέλευση, η σόγια, το ταχίνι, τα όσπρια και οι ξηροί καρποί.

Λάθος 2ο – Εκλαμβάνετε τη νηστεία ως ευκαιρία για δίαιτα

Να τονίσουμε ότι η νηστεία δεν έχει ως στόχο την απώλεια κιλών. Ο αποκλεισμός λοιπόν ολόκληρων ομάδων τροφίμων από το διατροφικό σας πλάνο, όχι μόνο θα αποσυντονίσει τον οργανισμό σας, αλλά είναι πολύ πιθανό να αυξηθεί και το βάρος σας, αν δεν προσέξετε ιδιαίτερα!

Λάθος 3ο – Καταναλώνετε περισσότερους υδατάνθρακες από όσους πραγματικά χρειάζεστε

Συνήθως τα τρόφιμα  με υδατάνθρακες είναι νηστίσιμα. Όμως, θα πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι οι απλοί υδατάνθρακες χωνεύονται πολύ  γρήγορα από τον οργανισμό μας , έχοντας ως αποτέλεσμα να μην μας κρατούν χορτάτους για ώρες, αλλά μετά από λίγο να ξαναπεινάμε! Τι να κάνετε; Αντικαταστήστε τα λευκά προϊόντα (λευκό ψωμί, ρύζι ή ζυμαρικά) με αντίστοιχα προϊόντα ολικής άλεσης.

Λάθος 4ο – Δεν έχετε  κάποιο πρόγραμμα

Για να πετύχετε την εξασφάλιση ενός υγιεινού και ισορροπημένου διατροφικού προγράμματος εν όψει νηστείας, θα πρέπει να φροντίσετε να καταναλώνετε ποικιλία τροφών που θα σας χαρίζει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός σας, για να αποφευχθούν πιθανές ελλείψεις. Δεν πειράζει που για λίγοχρονικό διάστημα θα πρέπει να βγάλετε από τη διατροφή σας τα ζωϊκά προϊόντα και κατ΄επέκταση τα θρεπτικά τους συστατικά. Σημασία έχει να  ενημερωθείτε πως ακριβώς μπορείτε να καλύψετε αυτό το διατροφικό κενό και να οργανώσετε τα γεύματά σας με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην καταναλώνετε συνεχώς τις ίδιες τροφές

Λάθος 5ο – Τρώτε πολλά γλυκά

Ναι, ναι όλοι λίγο πολύ το κάνουμε! Αν ο χαλβάς έχει εξέχουσα θέση στην καθημερινότητά σας, θα πρέπει να σας πούμε ότι άθελά σας (ίσως) καταναλώνετε υπερβολική ποσότητα ζάχαρης! Το ότι είναι νηστίσιμος, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχει λίγες θερμίδες, αντιθέτως έχει πάρα πολλές , γι’ αυτό χρειάζεται απαραίτητα μέτρο! Δεν χρειάζεται ούτε να τον καταργήσετε από τη διατροφή σας, αλλά ούτε και να υπερβάλλετε, η σωστή πρακτική είναι κάπου στη μέση: μια λεπτή φέτα 25-30 γραμμαρίων είναι ότι πρέπει!



Show Buttons
Hide Buttons