Η εφηβική ηλικία αποτελεί μια περίοδο ταχύτατης ανάπτυξης αλλά και αλλαγών και για τα αγόρια και για τα κορίτσια. Τα αγόρια τη βιώνουν λίγο πιο έντονα, όσον αφορά τη συνεχή τους όρεξη για φαγητό, καθώς το σώμα τους χρειάζεται περισσότερη ενέργεια (επομένως και περισσότερες θερμίδες), από τα κορίτσια στην εφηβεία, αλλά και από ενήλικα άτομα ή και μικρότερα παιδιά.

diatrofikes sumvoules gia ta agoria stin efiveia 300x200 Διατροφικές συμβουλές για αγόρια στην εφηβεία

Οι έφηβοι  όμως, δυστυχώς δεν φημίζονται για τις υγιεινές διατροφικές τους συνήθειες, αλλά προτιμούν κατά βάση πρόχειρες τροφές  (junk food) αναψυκτικά και αλκοόλ. Η πρώτη κίνηση που πρέπει λοιπόν να κάνουμε εμείς, είναι να βοηθήσουμε τους εφήβους να αντιληφθούν πόσο σημαντική είναι υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, πόσο μάλλον όταν συνδυάζεται  με τακτική  σωματική δραστηριότητα (περπάτημα, τρέξιμο, αθλήματα, χορός  κλπ).

Σε αυτή την ιδιαίτερη  ηλικία λοιπόν, ιδανικός τρόπος ζωής για τα αγόρια, θεωρείται  ο συνδυασμός μιας διατροφής  με επαρκής πρόσληψη απαραίτητων θρεπτικών συστατικών αλλά και μιας  ισορροπημένης φυσικής δραστηριότητας. Ο σωστός αυτός συνδυασμός θα καθορίσει και την ομαλή μετέπειτα ανάπτυξή του, αλλά και το σωματικό του βάρος και την υγεία του.

Συμβουλές εφηβικής διατροφής για τα αγόρια

Το καλύτερο και βασικότερο μάθημα που μπορούμε να δώσουμε σε έναν έφηβο, είναι να τον μυήσουμε στην επιλογή υγιεινών τροφών στη διατροφή του, καθώς αυτό θα του γίνει συνήθεια και αυτή η συνήθεια θα τον εξελίξει σε έναν υγιή ενήλικα. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να καταλάβει ότι οι υγιεινές επιλογές, του χορηγούν την απαραίτητη ενέργεια και για τυχόν σωματικές δραστηριότητες που θα θελήσει να κάνει. Δεν είναι εύκολη διαδικασία, θέλει χρόνο και υπομονή!

Ποια θεωρείται ισορροπημένη διατροφή για έναν έφηβο;

Ως ισορροπημένη εφηβική διατροφή, ορίζεται η σωστή αναλογία  πρωτεϊνών, βιταμινών, υδατανθράκων, λιπών, νερού και μετάλλων στο καθημερινό διαιτολόγιο του αγοριού. Η πλήρης αυτή πρόσληψη των απαραίτητων θρεπτικών στοιχείων και θα του καλύψει τις θερμιδικές απαιτήσεις του οργανισμού, αλλά και θα του χαρίσει την απαραίτητη ενέργεια. Ο εφηβικός οργανισμός, λαμβάνοντας όλα τα θρεπτικά συστατικά, λειτουργεί αρμονικά και εύρυθμα, αποτρέποντας ασθένειες όπως ο διαβήτης, οι καρδιαγγειακές παθήσεις, ο καρκίνος, οι εποχιακές αλλεργίες αλλά και οι λοιμώξεις.

«Το πρωί ο έφηβος πρέπει να  τρώει  σαν βασιλιάς»
Πολύ γνωστή φράση αφού, το  πρωινό γεύμα  είναι το πιο βασικό  όλης της  ημέρας, καθώς μας παρέχει  όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά αλλά και την απαραίτητη ενέργεια. Να σημειωθεί όμως, ότι  οι σωστές  διατροφικές συνήθειες καλό είναι  να ξεκινούν από τις μικρότερες ηλικίες των παιδιών. Φροντίστε λοιπόν, να είστε σίγουροι ότι το έφηβο αγόρι σας, δεν παραλείπει το πρωινό του και ξεκινά σωστά την ημέρα του. Αυτό είναι βασικό για την υγεία του και θα το αποτρέψει από πρόχειρες επιλογές. Ιδανικό, ισορροπημένο  και πλήρες  πρωϊνό για ένα έφηβο αγόρι, θεωρείται αυτό που περιέχει  δημητριακά ολικής αλέσεως, πρωτεΐνες, ένα ποτήρι γάλα  και φρούτα.

 Τα σνακ είναι σημαντικά
Μεγάλη θα πρέπει να είναι η προσοχή σας στα σνακ του αγοριού, καθώς θα πρέπει να είναι υγιεινά καταρχάς, και μετέπειτα να παρατηρείτε αν καταναλώνονται. Υγιεινές επιλογές σνακ μπορεί να είναι  είτε τα βρασμένα αυγά, είτε μπάρες ολικής αλέσεως, είτε τα φρέσκα φρούτα εποχής.

Θρεπτικό δεκατιανό
Το δεκατιανό, καλό θα είναι να είναι ένα σπιτικό τοστ ή σάντουιτς με τα αγαπημένα του υλικά και ένα φρούτο εποχής. Το γεύμα αυτό και θα του δώσει ενέργεια  και θα το προστατεύσει από λιγούρες και το πρόχειρο φαγητό (σφολιατοεδή ή επεξεργασμένα τρόφιμα ή σοκολάτες και πατατάκια κτλ) του σχολείου. Έτσι θα νιώθει πλήρης (και με υγιεινό τρόπο μάλιστα)  μέχρι και το μεσημεριανό του γεύμα.

Φρούτα και λαχανικά 
Μια επίσης πολύ καλή πρακτική  είναι να τρώει 3-5 μερίδες διαφορετικών  φρούτων  και λαχανικών εποχής, σε  καθημερινή βάση. Τι μπορείτε να κάνετε; Απλά προσπαθήστε σε κάθε του γεύμα, να προσθέτετε λίγη παραπάνω σαλάτα  και φροντίστε να καταναλώνει  πολλά υγρά  μέσα στην ημέρα (κυρίως νερό και επιπρόσθετα πράσινο τσάι και φρέσκους  χυμούς φρούτων).

 

Μειώστε  την προστιθέμενη ζάχαρη,  το κορεσμένο λίπος αλλά και το νάτριο από τη διατροφή του. Τα τρόφιμα, τα οποία περιέχουν σε μεγάλο ποσοστό προστιθέμενα σάκχαρα,  κορεσμένα λιπαρά και  νάτριο, συνήθως είναι τροφές με «κενές» θερμίδες. Επομένως, το αγόρι παίρνει πολλές περιττές θερμίδες, οι οποίες δεν του προσφέρουν τίποτα θρεπτικό.

Το δείπνο πρέπει να είναι υγιεινό και ελαφρύ. Καλό είναι το αγόρι σας να καταναλώνει το φαγητό του κάθε βράδυ περίπου την ίδια ώρα και να κάνει υγιεινές επιλογές όπως για παράδειγμα ψάρι ή άπαχη πρωτεϊνη με ωμά λαχανικά( είτε βραστά είτε στον ατμό), μαζί με μια φέτα ψωμιού ολικής άλεσης. Ο στόχος που θα επιτευχθεί είναι διπλός: και θα παραμείνει χορτάτος για ώρες και θα αποφύγει τα περιττά βραδινά σνακ.



Show Buttons
Hide Buttons