«Πιες το γάλα σου να μεγαλώσεις», ακούμε συνεχώς από τη μικρή μας ηλικία. Κατά τη διάρκεια της ζωής μας καταναλώνουμε διάφορα γαλακτοκομικά προϊόντα πέραν του γάλατος, όπως το τυρί, το γιαούρτι,  ροφήματα από γάλα (σοκολατούχο) ή ξινόγαλα. Πόσο όμως καλά ή όχι είναι αυτά για την υγεία και τον οργανισμό μας; Ας δούμε:

galaktokomika ygeia 300x200 Είναι τα γαλακτοκομικά καλά για τον οργανισμό μας;

Αρχικά τα γαλακτοκομικά βοηθούν στην καλή υγεία των οστών μας. Η περιεκτικότητα  σε θρεπτικά συστατικά όπως μαγνήσιο ασβέστιο, φώσφορο βοηθά τόσο στην ανάπτυξη των οστών όσο και στη συντήρησή τους. Η χρόνια κατανάλωσή μπορεί δε, να προστατεύσει τα οστά μας από ασθένειες όπως η οστεοπόρωση.

Επιπλέον, ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση  γιατί το ασβέστιο δεσμεύει τα επικίνδυνα λιπαρά στο στομάχι και έτσι εμποδίζει την απορρόφησή τους από τον οργανισμό, το οποίο κατ’επέκταση  μειώνει τα επίπεδα υψηλής πίεσης στο αίμα.

Επιπρόσθετα, βοηθά στη μείωση μείωση της πιθανότητας εμφάνισης διαβήτης τύπου Β. Σύμφωνα με έρευνες, το trans-παλμιτολεικό οξύ, είναι το συστατικό  που αποτρέπει την ανάπτυξη διαβήτη και υπάρχει στα λιπαρά του του τυριού, του γιαουρτιού, του γάλακτος, και του βουτύρου.

Άλλη σημαντική ωφέλεια είναι η υγεία των δοντιών μας. Η υψηλή περιεκτικότητα  σε φώσφορο και ασβέστιο, έχει αποδειχθεί ότι αναστέλλει τη φθορά των δοντιών, ακόμα και στις πιο δύσκολες περιπτώσεις  που έχουμε να κάνουμε με «κακή» στοματική υγιεινή.

Τομέας: παχυσαρκία. Έρευνες έχουν δείξει πως τα άτομα που καταναλώνουν συχνά γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα, είναι πιο αδύνατα σε σχέση με τα άτομα που τα αποφεύγουν. Μάλιστα, πρόσφατη έρευνα δείχνει πως η κατανάλωση γάλακτος έχει άμεσα οφέλη στην απώλεια βάρους.

Ωφελεί την υγεία των μαλλιών: Το γάλα περιέχει όλες τις πρωτεΐνες, το ασβέστιο και τα μεταλλικά στοιχεία που χρειάζεται η τρίχα για να αναπτυχθεί να παραμένει  ενυδατωμένη, διατηρώντας την καλή υγεία των μαλλιών και προστατεύοντάς την τρίχα από την ξηρότητα, το σπάσιμο και τη φθορά του χρόνου.

Βοηθάει στον ύπνο: Ένα φλιτζάνι ζεστό γάλα πριν τον ύπνο, θα σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλά και ποιοτικά. Το γάλα περιέχει ένα συγκεκριμένο αμινοξύ, το οποίο χαλαρώνει τους μύες που είναι σε ένταση και ηρεμεί τα νεύρα, βοηθάει στην αναδόμηση του οργανισμού και τη μυική αποκατάσταση του και καταπολεμά τα συμπτώματα της καθημερινής κούρασης, κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Παρόλα τα παραπάνω οφέλη του, υπάρχουν και κάποιοι άνθρωποι που έπειτα από την κατανάλωσή τους νιώθουν πρησμένοι και φουσκωμένοι, με αποτέλεσμα να τα αποφεύγουν και να στερούν πληθώρα θρεπτικών ουσιών από τον οργανισμό τους. Κι εδώ, καλό θα είναι να κάνετε ένα τεστ δυσανεξίας και να συμβουλευτείτε το διαιτολόγο σας!