Η παλινδρόμηση συμβαίνει λόγω της χαλάρωσης του κάτω οισοφαγικού σφιγκτήρα, που λειτουργεί σαν βαλβίδα που ανοίγει και κλείνει την είσοδο της τροφής προς το στομάχι. Τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης αυξάνουν την ποσότητα αμινοξέων όπως της πεψίνης στο στομάχι, προκαλώντας έτσι παλινδρόμηση.

Μια διατροφή που στηρίζεται κυρίως σε τροφές φυτικής προέλευσης έχει λιγότερα αμινοξέα, μειώνοντας τα επίπεδα πεψίνης.

Συμπτώματα

Το πιο σύνηθες σύμπτωμα είναι η καούρα και η παλινδρόμηση οξέος. Ωστόσο μερικοί δεν παρουσιάζουν καούρα. Αντίθετα νιώθουν έντονο πόνο στο στήθος και δυσκολία στην κατάποση. H διατροφή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση της παλινδρόμησης.

gastrooisofagikh palindromhsh kai diatrofh 300x169 Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση και διατροφή

Ας δούμε λοιπόν τι θα ήταν καλό να αποφεύγουμε:

  • Πολύ όξινα, καυτερά και πικάντικα  φαγητά
  • Το σκόρδο, το κρεμμύδι χαλαρώνουν τον κατώτερο οισοφαγικό σφιγκτήρα που προκαλεί παλινδρόμηση οξέος.
  • Εσπεριδοειδή όπως το πορτοκάλι, το γκρέιπφρουτ τα οποία έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε οξύ.
  • Μεγάλη ποσότητα φαγητού
  • Καφεΐνη
  • Σοκολάτα περιέχει μια ουσία την μεθυλξανθίνη που επηρεάζει και αύτη σαν την καφεΐνη
  • Τα ανθρακούχα ποτά (αεριούχα ποτά) προκαλούν διάταση του στομάχου (φούσκωμα), που οδηγεί σε παλινδρόμηση.
  • Αλκοολούχα ποτά
  • Κάπνισμα
  • Έντονη σωματική δραστηριότητα
  • Την κατάκλιση 2-3 ώρες μετά το γεύμα σου
  • Πολύ στενά ρούχα

 

Αλλαγές στον τρόπο ζωής:

  •  Σημαντική είναι η διατήρηση ενός υγιούς βάρους
  •  Μην ξεχνάτε να κάνετε μικρά και συχνά γεύματα
  • Διακοπή καπνίσματος
  • Αποφυγή αλκοόλ.
  • Προτιμήστε φαρδιά ρούχα.
  • Αποφύγετε το ξάπλωμα αμέσως μετά το γεύμα αφήστε να περάσουν 2-3 ώρες πριν.

 



Show Buttons
Hide Buttons