Πολλές φορές ερχόμαστε αντιμέτωποι με το αίσθημα της λιγούρας, είτε σε μικρό είτε σε εντονότερο βαθμό. Περνάνε από το μυαλό μας διάφορα τρόφιμα, κυρίως ανθυγιεινά(πίτσες, σοκολάτες, πατατάκια κτλ) και στη σκέψη τους αναστατωνόμαστε θέλοντας να τα φάμε όλα . Τι συμβαίνει όμως; Για ποιο λόγο μας συμβαίνει αυτό;

Καταρχάς να πούμε ότι τα αίτια της λιγούρας είναι ψυχολογικά και οργανικά. Μας περνούν από το μυαλό τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, σε λιπαρά και πολλές φορές και σε αλάτι, τροφές δηλαδή που, καταναλώνοντάς τες, αισθανόμαστε ευχαρίστηση, βραχυπρόθεσμη βέβαια, αλλά ευχαρίστηση.

giati exoume ligoures kai pos na tiw antimetopisoume 300x200 Γιατί έχουμε λιγούρες και πώς να τις καταπολεμήσουμε;

Ας δούμε λοιπόν παρακάτω μερικούς λόγους:

  1. Μη επαρκής ενυδάτωση

 

Πολύ συχνά μπερδεύουμε το αίσθημα της δίψας με αυτό της πείνας ή της λιγούρα, κι αυτό γίνεται γιατί δεν πίνουμε αρκετά υγρά, αφυδατωνόμαστε και μας δημιουργείται η εντύπωση ότι πεινάμε ή έχουμε έντονες λιγούρες.

  1. Στρες ,κακή διάθεση και άγχος,

Όταν νιώθουμε άγχος, στρες και η διάθεση μας έχει πάρει την κάτω βόλτα, η σκέψεις μας κινούνται σε τροφές με πολλή ζάχαρη ή και αλατιού. Σύμφωνα με μελέτες οι τροφές αυτές προκαλούν την έκκριση των ενδορφινών στον εγκέφαλό μας, δημιουργώντας μας μια ωραιότερη και καλύτερη διάθεση, αποφορτίζοντάς μας.

  1. Κακή εντερική χλωρίδα

Όταν στο έντερό μας δεν υπάρχει ισορροπία βακτηρίων και κυριαρχούν τα επιβλαβή για την υγεία μας, εμποδίζεται η απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών από τον οργανισμό μας.

  1. Εγκέφαλος

Σύμφωνα με έρευνες  οι λιγούρες, είναι δημιούργημα των περιοχών του εγκεφάλου μας που ευθύνονται και για το αίσθημα της ευχαρίστησης αλλά και της μνήμης. Πιο συγκεκριμένα, ο ιππόκαμπος , κάποιες νησίδες κυττάρων και ο κερκοφόρος πυρήνας ενεργοποιούνται, δημιουργούν και διατηρούν το αίσθημα της λιγούρας.

 

  1. Χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης

 

Η σεροτονίνη είναι η ορμόνη που είναι ακρογωνιαίος λίθος για τη διάθεση και τη ψυχική μας ισορροπία. Άρα η χαμηλή τιμή της στο αίμα μας, προκαλεί επιπτώσεις στη διάθεση, την πέψη και την όρεξή μας. Η κατανάλωση τροφών με ζάχαρη , προκαλεί έκκριση της σεροτονίνης , άρα το αποτέλεσμα είναι η βελτίωση της διάθεσής μας. Όταν η τιμή της έπεφτε, αμέσως κατευθυνόμαστε σε κάποιο γλυκό πειρασμό για να αισθανθούμε καλύτερα. Οι βασικές αιτίες των χαμηλών τιμών σεροτονίνης πέραν των άλλων,  είναι η κακή ψυχολογία, η κακή εντερική χλωρίδα και η κατανάλωση αλκοόλ επίσης.

  1. Άτακτα γεύματα

Όταν τα γεύματα μας δεν είναι συχνά και τακτικά κατανεμημένα μέσα στην ημέρα (ιδανικά 3-4 ωρες να απέχουν), ρίχνουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα μας και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την έκρηξη αισθημάτων λιγούρας και σίγουρα αυτή η λιγούρα έχει ανθυγιεινή κατεύθυνση!

 

Καλές πρακτικές λοιπόν για την αντιμετώπιση της λιγούρας είναι : ο προγραμματισμός των γευμάτων σας, η αποχή από τους πειρασμούς που δεν μπορούμε να αντισταθούμε(κάντε το κόλπο των 3 ημερών, αν αποφύγετε κάποια τροφή που σας ευχαριστεί για 3 μέρες, ο εγκέφαλος θα πάψει να την αποζητά), ενυδατωθείτε επαρκώς(πίνετε πολύ νερό ακόμη κι αν δε διψάτε), ξεκουραστείτε και χαλαρώστε και τέλος ασκηθείτε!




Show Buttons
Hide Buttons