Έχετε ακούσει το ρητό: «Είμαστε ότι τρώμε»; Ισχύει απόλυτα, απλά απ’ ότι φαίνεται έχει σημασία και η ώρα που τρώμε. Τι σημαίνει αυτό; Ότι πάντα πρέπει να είμαστε με ένα ρολόι στο χέρι και το φαγητό δίπλα μας; Όχι δεν εννοούμε αυτό σε καμία περίπτωση! Με απλά λόγια, αυτό που εννοούμε είναι, ότι καλό για την υγεία μας είναι να λαμβάνουμε τα «καύσιμά μας», όταν τα χρειαζόμαστε πραγματικά. Επίσης, θα πρέπει να δίνουμε στο σώμα μας τον απαραίτητο χρόνο για να ξεκουραστεί. Αυτό προϋποθέτει τον συγχρονισμό του εσωτερικού μας ρολογιού, με τη ρύθμιση των γευμάτων μας. Σύμφωνα μάλιστα  με έρευνα του 2015, αν δεν λαμβάνουμε υπόψιν  τους ρυθμούς μας και τρώμε τις λάθος ώρες, είναι πολύ πιθανό να αυξήσουμε απρόσμενα τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 αλλά και το ζαχάρου.

giati einai toso simatiko to pote trwme 300x200 Γιατί είναι τόσο σημαντικό το πότε τρώμε;

Κι εδώ έρχεται η εύλογη ερώτηση: Πώς θα πετύχουμε επομένως το σωστό «timing» στη διατροφή μας;

  •  Δεν παραλείπουμε το πρωινό. Σύμφωνα με έρευνες, όσοι άνθρωποι καταναλώνουν πρωινό γεύμα, έχουν χαμηλότερη χοληστερόλη αλλά και πίεση. Πολύ σημαντικό ρόλο διαδραματίζει το πρωινό και στην απώλεια βάρους, όπως είναι ευρέως γνωστό. Για παράδειγμα, οι γυναίκες που έτρωγαν πλούσιο πρωινό σε καθημερινή βάση,  έχαναν πολύ περισσότερο βάρος από εκείνες που έτρωγαν  πλούσιο βραδινό, σε διάστημα  12 εβδομάδων. Επιπλέον, οι ορμόνες πείνας, τα τριγλυκερίδια,  το ζάχαρο και η ινσουλίνη τους, είχαν αρκετά χαμηλές τιμές.  Επομένως, ακόμα και αν δεν προλαβαίνουμε  να φάμε ένα μεγάλο και πλούσιο  μεσημεριανό γεύμα , μπορούμε απλά να  καταναλώσουμε πολλά, μικρά και τακτικά σνακ.
  • Τρώμε ελαφρύ βραδινό. Στο βραδινό μας γεύμα, καλό είναι να αποφεύγουμε τους υδατάνθρακες και  να επιλέγουμε κατά βάση  πρωτεΐνη, σε συνδυασμό με φυτικές ίνες, κι αυτό να το καταναλώσουμε όσο πιο νωρίς μπορούμε, έτσι ώστε να απέχει αρκετά από το βραδινό μας ύπνο.  Η καλύτερη πρακτική είναι να καταναλώνουμε το τελευταίο σνακ ή γεύμα μας, τουλάχιστον 2 ώρες πριν κοιμηθούμε και φυσικά μετά από αυτό να μην υποκύψουμε σε καμία λιγούρα ή τσιμπολόγημα! .
  • Τρώμε τις ώρες που έχει ήλιο. Το σώμα μας, κατά τη διάρκεια της ημέρας, χρειάζεται τροφή, καθώς είναι το καύσιμό του για να έχει αρκετή ενέργεια  ώστε να επιβιώσει. Το σώμα μας δηλαδή, κατά η διάρκεια της μέρας, είναι πολύ ευαίσθητο στην ινσουλίνη, ενώ κατά τη διάρκεια της νύχτας, η αντίστασή του στην ινσουλίνη είναι μεγαλύτερη, λόγω του γεγονότος ότι δεν είμαστε τόσο δραστήριοι.  Αν πάλι μιλάμε για το χειμώνα όπου η μέρα διαρκεί λιγότερο,  μπορούμε να καθιερώσουμε το «διατροφικό παράθυρο» των 12 ωρών. Τι σημαίνει αυτό; Να καταναλώνουμε τα γεύματά μας 7π.μ-7μ.μ.

 




Show Buttons
Hide Buttons