Η νηστίσιμη διατροφή συμβάλλει:

nhstia kai daitrofh 300x225 Νηστεία και διατροφή

Ωστόσο κατά την περίοδο της νηστείας χρειάζεται προσοχή, καθώς μπορεί να προκύψουν και διατροφικές ελλείψεις:

  • Μπορεί να μην καλυφθούν οι ανάγκες σε πρωτεΐνη, καθώς δεν καταναλώνονται τρόφιμα με πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας. Οι πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας προέρχονται, κυρίως από την κατανάλωση ζωικών προϊόντων όπως: κρέας, κοτόπουλο, γαλακτοκομικά και αυγό.
  • Μη κάλυψη των αναγκών σε σίδηρο καθώς  ο ζωικής προέλευσης (αιμικός) έχει μεγαλύτερη απορροφησιμότητα  σε σχέση με αυτόν  φυτικής προέλευσης
  • Έλλειψη σε ασβέστιο καθώς δεν καταναλώνονται γαλακτοκομικά προϊόντα.

Συνεπώς καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό είναι να προσλαμβάνουμε τις απαραίτητες βιταμίνες από τρόφιμα που μπορούμε να καταναλώσουμε. Προκειμένου να αποφύγουμε απώλεια σε βιταμίνες, μυϊκή και οστική μάζα.

Πως πρέπει να τρεφόμαστε προκείμενου η νηστεία να μην επηρεάσει το σωματικό βάρος:

  • Σημαντικό είναι να αποφύγουμε την αυξημένη κατανάλωση φαγητού, καθώς λόγω της έλλειψης πρωτεΐνης δεν νιώθουμε την ίδια πληρότητα.
  • Καταναλώνουμε σαλάτα με κάθε κύριο γεύμα, ωστόσο προσοχή πρέπει να δίνεται στην κατανάλωση του ελαιόλαδου.
  • Επιλέγουμε φρούτα και λαχανικά σαν ενδιάμεσα μικρογεύματα.
  • Καταναλώνουμε όσπρια 2 φορές μέσα στην εβδομάδα.
  • Επιλέγουμε πιο υγιεινούς τρόπους μαγειρέματος πχ. ατμό, φούρνο και αποφεύγουμε το τηγάνι.
  • Επιλέγουμε προϊόντα ολικής άλεσης αντί των επεξεργασμένων λευκών προϊόντων.

Ωστόσο η νηστεία δεν επιτρέπεται για όλους καλό είναι κάποια άτομα να την αποφεύγουν όπως:

 

 

 

 



Show Buttons
Hide Buttons