Στο έντερό μας, υπάρχουν διάφοροι μικροοργανισμοί , που μας προστατεύουν από βλαβερούς μικροοργανισμούς, με το να τους κρατούν υπό έλεγχο και επιπρόσθετα, μας βοηθούν στη διαδικασία διάσπασης των τροφών που καταναλώνουμε.

5 plousies piges probiotikwn gia tin kaliteri ugeia tou enterou 300x200 Οι 5 πιο πλούσιες  πηγές σε προβιοτικά για την καλύτερη υγεία του εντέρου

Το μικροβίωμα στη μικροχλωρίδα του εντέρου μας, έχει άμεση σχέση με τη διατροφή μας, οπότε είναι χρήσιμο να καταναλώνουμε τροφές με προβιοτικά , τα οποία διατηρούν την ισορροπία της μικροχλωρίδας αυτής σε φυσιολογικά επίπεδα. Τα καταλληλότερα τρόφιμα είναι αυτά που έχουν υποστεί ζύμωση. Παραδείγματα αυτών είναι:

Κεφίρ: Είναι ένα ρόφημα που έχει υποστεί ζύμωση και έχει παραχθεί από κατσικίσιο ή αγελαδινό γάλα και προσθήκη σπόρων κεφίρ.  Με ποιο τρόπο; Αρχικά καλλιεργήθηκαν τα  βακτήρια και οι ζυμομύκητες του γαλακτικού οξέος,  έπειτα πολλαπλασιάστηκαν και στη συνέχεια  ζύμωσαν τα σάκχαρα στο γάλα με αποτέλεσμα τη δημιουργία του κεφίρ. Ύστερα από αυτή τη διαδικασία , απομακρύνονται οι κόκκοι αυτοί για να μπορέσουν να ξαναχρησιμοποιηθούν. Το κεφίρ άλλωστε, σύμφωνα με  μελέτη του 2013,  είναι φανερό ότι συμβάλλει στην καλύτερη διαχείριση των αλλεργιών, έχει θετική επίδραση στην υγεία της καρδιάς και ανακουφίζει τυχόν  πεπτικά προβλήματα.

Κρύες πατάτες: Οι πατάτες όταν έχουν πλυθεί, τις έχουμε μαγειρέψει και τις έχουμε αφήσει να κρυώσουν, πρεσβεύουν μια από τις καλύτερες πηγές αμύλου. Το ανθεκτικό άμυλο είναι το τμήμα του αμύλου της διατροφής μας, το οποίο ζυμώνεται στο παχύ έντερο( ξεπερνά την πέψη και την απορρόφηση του λεπτού εντέρου) παράγοντας λιπαρά οξέα βραχείας αλυσού (μιας διαιτητικής ίνας που υπάρχει φυσικά στα αμυλούχα τρόφιμα). Που βοηθάει το ανθεκτικό άμυλο; Ενεργοποιεί την  ανάπτυξη των προβιοτικών βακτηρίων του οργανισμού μας, λειτουργεί ως συμβιωτικό αλλά και ως πρεβιοτικό και μπορεί να αλληλεπιδράσει με άλλες διαιτητικές ίνες, όπως είναι  για παράδειγμα είναι οι β-γλυκάνες.  Η  διαδικασία της πέψης του ανθεκτικού αμύλου από τον οργανισμό μας επεκτείνει τη βιωσιμότητα των προβιοτικών οργανισμών στο κόλον και επίσης, ως  πρεβιοτικό δρα  βοηθώντας  ορισμένους μικροοργανισμούς ώστε να φτάσουν στο κόλον. Αφού φτάσει στο κόλον, λειτουργεί σαν υπόστρωμα ενός  μέρους προβιοτικών μικροοργανισμών και με αυτό τον τρόπο  ευεργετεί τους  ενήλικες όταν πάσχουν από εντερικές διαταραχές.

Σκόρδο: Το σκόρδο είναι ένα ισχυρό πρεβιοτικό, το οποίο περιέχει την  αλλισίνη(ένωση η οποία έχει εκπληκτικές φαρμακευτικές ιδιότητες). Η αλλισίνη είναι  ένας σημαντικός  αντιφλεγμονώδης, αντιβακτηριδιακός και  αντιικός φορέας. Ευεργετεί την  καρδιαγγειακή μας  υγεία, μειώνει τη χοληστερόλης και βελτιώνει την πίεση. Τέλος, ενισχύει την υγεία του  γαστρεντερικού μας  συστήματος, με τη ανάπτυξη των καλών βακτηρίων και την ταυτόχρονη  καταστολή  της ανάπτυξης των ανθυγιεινών βακτηρίων.

Μαύρη σοκολάτα: Ένα βασικό( και ελαφρώς άγνωστο) πλεονέκτημα της μαύρης σοκολάτας είναι ότι περιέχει πολύ περισσότερα προβιοτικά αναφορικά με τις σοκολάτες γάλακτος. Σύμφωνα με  μελέτη, ο συνδυασμός προβιοτικών και σοκολάτας,  αύξησε τα οφέλη και των δύο. Τι ακριβώς κάνει η σοκολάτα; Προστατεύει τα βακτήρια που περνούν από το στομάχι μας, ενισχύει την απορρόφησή τους από το έντερο, κι από την άλλη τα βακτήρια βοηθούν τον οργανισμό μας να αφομοιώσει τη  μαύρη σοκολάτα και να απορροφήσει σε μεγαλύτερο βαθμό τα αντιοξειδωτικά και τα μικροθρεπτικά συστατικά που αυτή  περιέχει.

Άγουρες μπανάνες: Αποτελούν εξαιρετική  πηγή ανθεκτικού αμύλου, αλλά και πρεβιοτικών. Επιπρόσθετα, περιέχουν  πληθώρα βιταμινών  και μετάλλων, αλλά και διαλυτών  και αδιάλυτων φυτικών  ινών. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Με απλά λόγια, προασπίζουν την υγεία των οστών και της καρδιάς μας, αλλά και των καλών βακτηρίων του εντέρου μας.