Οι σπόροι είναι πλούσιοι σε  πάρα πολλές και διαφορετικές θρεπτικές ουσίες και προσφέρουν πολλαπλά  οφέλη  στην υγεία μας , παρά το μικρό τους μέγεθος. Τα τελευταία χρόνια δε, έχουν κάνει δυναμική εμφάνιση στη ζωή μας με τα ποσοστά δημοσιότητάς τους να αυξάνεται ραγδαία.

oi 5 pio threptikoi sporoi kai giati na tous entaxete sti diatrofi sas 300x200 Οι 5 πιο θρεπτικοί σπόροι  και γιατί  να τους  εντάξετε στη διατροφή σας

Πως χρησιμοποιούνται οι σπόροι; Απλά με την προσθήκη τους στη σαλάτα, το φαγητό σας (αν ταιριάζουν) ή και τους χυμούς σας. Με μια απλή προσθήκη ενισχύετε την υγεία σας και αυξάνετε τη θρεπτικότητα του γεύματός σας! Τόσο απλά!

Εμείς σας παραθέτουμε  παρακάτω, πέντε από τους πιο ευεργετικούς και ωφέλιμους για την υγεία μας  σπόρους, αλλά  και τι προσφέρει ακριβώς προσφέρει ο καθένας στον οργανισμό μας:

Σουσάμι: Το σουσάμι είναι πλούσιο σε βιταμίνες, ψευδάργυρο, χαλκό και  σίδηρο και σύμφωνα μάλιστα με έρευνες, έχει αποδειχθεί ότι μειώνει  τη συστολική αρτηριακής πίεσης ( ή της «μεγάλης» όπως την ονομάζουμε αλλιώς ), αλλά και την κακή LDL χοληστερόλη. Επιπρόσθετα, μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι σπόροι σουσαμιού αυξάνουν  κατά πολύ τα επίπεδα αντιοξειδωτικών στο αίμα μας, και φυσικά της βιταμίνης Ε.

Λιναρόσπορος: Είναι πλούσιος σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες και πρωτεΐνες. Ακόμη, είναι πολύ καλή πηγή φυτοοιστρογόνων και λιγνάνων, δυο συστατικά που μειώνουν την εμφάνιση καρκίνου αλλά και την ανάπτυξη των όγκων. Καλύτερα είναι  να τον καταναλώνετε σε μορφή σκόνης ( δηλαδή σε αλεσμένη μορφή) , καθώς είναι πιο εύπεπτος για τον οργανισμό μας και μας ευεργετεί περισσότερο.

 Σπόροι κάνναβης: Οι σπόροι κάνναβης περιέχουν γ-λινολενικό οξύ (GLA), το οποίο είναι άμεσα συνδεδεμένο με την καλή ορμονική υγεία. Σύμφωνα με επιπρόσθετες μελέτες, το GLA ανακουφίζει επίσης τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου και μειώνει τυχόν  πόνους στο στήθος .Να σημειωθεί ότι περιέχουν περισσότερες πρωτεΐνες από τους σπόρους chia και το λιναρόσπορο και έχουν ελάχιστη περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες.

Σπόροι κολοκύθας: Είναι πλούσια πηγή  ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρών οξέων αντιοξειδωτικών, ψευδάργυρου, ωφελώντας πολλαπλά με αυτά τα στοιχεία το συκώτι και την καρδιά μας. Επίσης, θεωρούνται ως υπερτροφή για τους διαβητικούς , καθώς είναι εξαιρετική πηγή μαγνησίου. Τέλος, περιέχουν τρυπτοφάνη κι έτσι ευεργετούν όσους υποφέρουν από αϋπνίες.

Σπόροι chia: Είναι πάρα πολύ χορταστικοί και αυξάνουν με μικρή ποσότητα το αίσθημα κορεσμού, αφού  απορροφούν 10 φορές το βάρος τους σε νερό. Επίσης, θεωρούνται πλήρης πηγή πρωτεϊνών, λόγω του ότι  περιέχουν  όλα τα απαραίτητα για τον οργανισμό μας αμινοξέα. Δεν έχετε παρά να τους προσθέσετε σε φαγητά, σαλάτες και χυμούς και θα διαπιστώσετε τη διαφορά

 




Show Buttons
Hide Buttons