Το καλοκαίρι φημίζεται για την πληθώρα φρούτων που μας παρέχει. Ένα από τα διασημότερα είναι το  ροδάκινο, το οποίο είναι ένα πολύ θρεπτικό και υγιεινό σνακ  και μπορείτε να το πάρετε παντού μαζί σας. Δεν έχει ούτε νάτριο, ούτε κορεσμένα λιπαρά αλλά ούτε και χοληστερόλη και όλα αυτά με 37 θερμίδες ανά τεμάχιο.

Έχει απίστευτη γεύση και μπορεί να καταναλωθεί είτε στη φυσική του μορφή, είτε ως προσθήκη σε πληθώρα συνταγών στα πλαίσια μιας υγιεινής, ισορροπημένης αλλά και ολιγοθερμιδικής διατροφής.

oi thermides kai ta ofeli tou rodakinou stin ygeia mas 300x200 Οι θερμίδες και τα οφέλη του ροδάκινου στην υγεία μας

Πιο κάτω εμείς σας έχουμε τα οφέλη αλλά και τα θρεπτικά συστατικά που λαμβάνετε όταν καταναλώνετε ροδάκινα:

Κάλιο: Οι τοξίνες που περιέχονται στις περισσότερες τροφές που καταναλώνουμε στην καθημερινότητά μας, έχουν ως αποτέλεσμα να προκαλούν βλάβη στα νεφρά μας. Το κάλιο είναι ένα μέταλλο, το οποίο προλαμβάνει τον κίνδυνο δημιουργίας ελκών στους νεφρούς μας, αλλά και απομακρύνει τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών στο ζωτικό μας αυτό όργανο.  Τα ροδάκινα είναι εξαιρετικά πλούσια πηγή καλίου, επομένως βοηθούν την εύρυθμη λειτουργία των νεφρών μας και επιπρόσθετα περιέχουν χαλκό, ασβέστιο, μαγγάνιο, σίδηρο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο και φώσφορο, τα οποία συστατικά είναι ιδιαιτέρως ωφέλιμα για τα οστά, τα ερυθρά μας αιμοσφαίρια αλλά και το νευρικό μας σύστημα.

Βιοενεργές ενώσεις: Οι  βιοενεργές ενώσεις υπάρχουν  στους καρπούς των λεγόμενων  πυρηνόκαρπων δένδρων, όπως είναι η δαμασκηνιά, η αμυγδαλιά , η ροδακινιά, η βυσσινιά, η κερασιά αλλά και η βερικοκιά, δρουν ως όπλο προστασίας  έναντι του μεταβολικού συνδρόμου, το οποίο έχει άμεση σχέση με διάφορα προβλήματα υγείας εξαιτίας των αυξημένων επιπέδων φλεγμονής αλλά και της παχυσαρκίας. Στα φρούτα  αυτά λοιπόν  υπάρχουν οι φαινολικές ενώσεις, οι οποίες δρουν κατά του διαβήτη σε διαφορετικές κυτταρικές σειρές, κατά της φλεγμονής αλλά και της παχυσαρκίας και συμβάλλουν στην ελάττωση της οξείδωσης της κακής χοληστερόλης, η οποία συνδέεται άμεσα με καρδιαγγειακές παθήσεις.

Βιταμίνες: Το πιο ουσιαστικό και βαρυσήμαντο πλεονέκτημα του ροδάκινου είναι η υψηλή περιεκτικότητά του σε βιταμίνες.Πιο συγκεκριμένα, είναι πλούσια πηγή  βιταμινών  A, C, E, K, αλλά  και έξι από τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Αναλυτικότερα,  η βιταμίνη Α και η β-καροτίνη ευεργετούν την καλή μας όραση, η βιταμίνη C ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, η  βιταμίνη Ε έχει ιδιαίτερα αντιοξειδωτική δράση και τέλος ή βιταμίνη Κ θεωρείται αναγκαία για την πήξη του αίματός μας. Τέλος, τα ροδάκινα περιέχουν νιασίνη, παντοθενικό οξύ, φολικό οξύ, θειαμίνη, βιταμίνη Β6 και ριβοφλαβίνη, συστατικά πολύ θρεπτικά για τα νεύρα και τα κύτταρα του οργανισμού μας.

Φυτικές ίνες: Η ιδανική ημερήσια πρόσληψη φυτικών ινών στους άνδρες είναι 38 γρ., ενώ στις γυναίκες 25 γρ. Οι φυτικές ίνες είναι βασικό συστατικό της καλής λειτουργίας του οργανισμού μας, καθώς προλαμβάνουν  το φούσκωμα και τη δυσκοιλιότητα, συμβάλλοντας στην καλύτερη υγεία του παχέος εντέρου μας, ρυθμίζουν τα επίπεδα χοληστερόλης συμβάλλοντας στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων  και τέλος,  είναι απαραίτητες για την πεπτική διαδικασία του οργανισμού μας.




Show Buttons
Hide Buttons