Κατά τη διάρκεια της γυναικείας περιόδου, πολλά συμπτώματα προκύπτουν λόγω των οιστρογόνων. Πρακτικά, αν οι τιμές τους είναι αυξημένες, τότε προκαλούνται συμπτώματα όπως η ευερεθιστότητα, οι μεταβολές στη διάθεση, η αύξηση βάρους, οι πονοκέφαλοι, οι ευαισθησίες στο στήθος, αλλά και οι περίοδοι γίνονται πιο έντονες. Πως όμως αυξάνοντα τα οιστρογόνα στον οργανισμό μας; Συμβάλλει η κατανάλωση κάποιων τροφίμων; Φυσικά και συμβαίνει αυτό και πιο κάτω μάλιστα, σας έχουμε κάποιες τροφές που καλό είναι να τις αποφεύγετε:

poia trofima epideinwnoyn ta idi enoxlitika sumptwmata tis periodoy 300x200 Ποια τρόφιμα επιδεινώνουν  τα ήδη ενοχλητικά συμπτώματα της περιόδου

Αρχικά, καλό είναι να αποφεύγετε τα γαλακτοκομικά προϊόντα, την καφεϊνη,  τα τρόφιμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε ζάχαρη αλλά και τους  επεξεργασμένους υδατάνθρακες, καθώς μπορούν να απορρυθμίσουν την ισορροπία του σακχάρου στο αίμα μας και να δυσχεράνουν τα συμπτώματα της περιόδου.

Επιπλέον, άλλα τρόφιμα που μπορούν να προκαλέσουν επιδείνωση των συμπτωμάτων της περιόδου είναι  η σόγια και το κρέας, καθώς η πληθώρα αντιβιοτικών και ορμονών που λαμβάνουν τα εκτρεφόμενα ζώα , μεταφέρεται αυτόματα στον οργανισμό μας όταν τα καταναλώνουμε.

Θα πρέπει επίσης να γνωρίζετε  ότι ακόμα και οι υγιεινές διατροφικές συνήθειες μπορούν να παίξουν ιδιαίτερα ενισχυτικό ρόλο στην επιδείνωση των συμπτωμάτων της περιόδου. Πιο συγκεκριμένα, αν ακολουθείτε μια χορτοφαγική διατροφή ή μια δίαιτα με χαμηλά λιπαρά, είναι πολύ πιθανό η περίοδός σας να μην είναι τακτική και να είναι και σύντομη.

Εάν  για παράδειγμα έχετε ανωμαλίες στην περίοδό σας ή  ταλαιπωρείστε με  συμπτώματα προεμμηνορροϊκού συνδρόμου, καλό είναι η διατροφή σας να βασίζεται σε φυσικές τροφές, με ποικιλία πολύχρωμων λαχανικών  και θρεπτικών συστατικών και   να είναι αντοφλεγμονώδης, γεγονός  που θα βοηθήσει να μειωθούν τα άσχημα συμπτώματα αλλά και να επανέλθει η ισορροπία των ορμονών.

Δείτε επομένως μερικές συμβουλές να περιορίσετε τα δυσάρεστα συμπτώματα της περιόδου:

Δώστε προτεραιότητα στο σίδηρο και τις βιταμίνες: Κατά τη διάρκεια της περιόδου, καλό είναι να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε Β6 και Β12, σε φυλλικό οξύ, αλλά και σίδηρο, ειδικότερα μάλιστα αν η περίοδός σας κρατά πολλές μέρες .

Δώστε έμφαση στο μαγνήσιο:  Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε μαγνήσιο ( είτε όταν καταναλώνονται πριν είτε  κατά τη διάρκεια της περιόδου),  μας βοηθούν να χαλαρώνουμε, μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης κραμπών και παράλληλα βελτιώνουν την ποιότητα του ύπνου μας. Επομένως, εντάξτε στη διατροφή σας κάσιους, καρύδια Βραζιλίας και φυσικά σπανάκι!

Καταναλώστε λαχανικά πλούσια σε φυτικές ίνες:  Φροντίστε σε κάθε σας γεύμα να προσθέτετε λαχανικά, τα οποία να είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών, για να εξαλείφουν τα οιστρογόνα του οργανισμού και να μας παρέχουν από την άλλη τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε, απλά αποφύγετε τα αμυλούχα λαχανικά, όπως είναι για παράδειγμα η πατάτα.

Πείτε «ναι» στα Ω-3 λιπαρά οξέα:  Η κατανάλωση τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε Ω-3 λιπαρά οξέα, όπως είναι  κάποια  φρούτα  σαν το αβοκάντο, τα ψάρια (τόνος, σολομός, αντζούγιες, σαρδέλες),  αλλά και οι ξηροί καρποί, μπορεί να ελαττώσει τις πιθανότητες να μας προκληθούν κράμπες εξαιτίας της περιόδου αλλά και βελτιώσει τη διάθεσή μας, παρέχοντάς μας την αντοφλεγμονώδη υποστήριξη που χρειαζόμαστε.

Τέλος, μην παραλείπετε γεύματα: Τα συχνά γεύματα, όχι μόνο μας βοηθούν στη ρύθμιση του βάρους μας, αλλά και  διατηρούν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μας σταθερά, με αποτέλεσμα τα συμπτώματα της περιόδου να εξασθενούν.



Show Buttons
Hide Buttons