Ο καύσωνας κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών προκαλεί στον ανθρώπινο οργανισμό αφυδάτωση, καθώς τα υγρά που χάνονται, είναι πολύ περισσότερα από αυτά που λαμβάνονται. Η  έλλειψη υγρών, επηρεάζει άμεσα την σωστή ισορροπία των μετάλλων στο σώμα μας, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η κανονική του λειτουργία. Κι εδώ είναι που πρέπει να καταναλώσουμε παραπάνω νερό για να προλάβουμε τυχόν αφυδατώσεις, αλλά και γιατί το νερό ενισχύει την αποβολή τοξινών από το σώμα μας, διατηρεί το δέρμα μας υγιές και λαμπερό αλλά και  επίσης, επειδή βοηθάει στην πεπτική διαδικασία.

pos na antimetopisete diatrofika ton kausona 300x164 Πώς να αντιμετωπίσετε  διατροφικά τον καύσωνα

Άλλωστε, γνωρίζουμε ότι ο ανθρώπινος οργανισμός αποτελείται στο 60% από νερό, οπότε αυτό το ποσοστό θα πρέπει να διατηρείται καθημερινά με συνεχή ενυδάτωση του οργανισμού μας.

Ποια είναι όμως τα συμπτώματα αφυδάτωσης:

  • Σκούρα με έντονη μυρωδιά ούρα
  • Ξηροστομία
  • Κούραση
  • Δίψα
  • Λιγότερη ποσότητα από το συνηθισμένο ούρα
  • Σύγχυση
  • Ταχυκαρδία

Κάπου εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το σώμα μας επηρεάζεται ακόμη και σε μια  μικρή πιθανή  έλλειψη υγρών.

Τι  μας προκαλεί όμως την αφυδάτωση;

Καθημερινά χάνουμε πολλά υγρά. Αν λοιπόν δε φροντίζουμε να ενυδατωνόμαστε επαρκώς, τότε οδηγούμαστε σαφέστατα σε αφυδάτωση. Πιθανά αίτια αφυδάτωσης είναι η διατροφή μας, το κλίμα (οι περιβαλλοντικοί παράγοντες δηλαδή) και η έντονη σωματική δραστηριότητα, ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Επιπρόσθετοι λόγοι μπορούν να θεωρηθούν  και  διάφορες ασθένειες, όπως αυτές που έχουν συμπτώματα την εφίδρωση από τον υψηλό πυρετό, τους εμετούς αλά και τις διάρροιες, πράγματα δηλαδή που προκαλούν σίγουρα αφυδάτωση.

Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο  από την αφυδάτωση;

Ο καθένας από εμάς είναι επιρρεπής στην αφυδάτωση, όμως κάποιες ομάδες είναι περισσότερο επιρρεπείς και ευαίσθητες. Αυτές είναι:

  •  Τα άτομα που πάσχουν από μακροχρόνια προβλήματα υγείας όπως  είναι για παράδειγμα  ο αλκοολισμός  και ο διαβήτης.
  •  Οι άνθρωποι που ανήκουν στην Τρίτη ηλικία, οι οποίοι είναι πολύ πιθανό να μην έχουν ιδιαίτερη επίγνωση όσον αφορά τη σωστή ενυδάτωσή τους.
  •  Οι αθλητές, καθώς όσο αθλούνται (ιδίως όταν αυτό συμβαίνει για μεγάλα χρονικά διαστήματα), χάνουν πολλά υγρά μέσω του ιδρώτα.
  •  Τα βρέφη και τα μωρά, τα οποία έχουν μικρό σωματικό βάρος και είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητα ακόμη και στις πολύ μικρές απώλειες υγρών.

Τι μπορούμε  να κάνουμε;

Καλό είναι να πίνουμε καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας υγρά (κυρίως νερό) και να μην αφήνουμε τον οργανισμό μας να αφυδατωθεί. Πέραν του νερού, καλό είναι να πίνουμε και τσάι  αλλά και φυσικούς χυμούς, αλλά να αποφεύγουμε την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων των ροφημάτων που περιέχουν καφεϊνη,  ανθρακούχων ποτών αλλά και τσαγιού (καθώς περιέχει κι αυτό πολλή καφεϊνη), αλλά και των αλκοολούχων ποτών που προκαλούν αφυδάτωση. Επιπρόσθετα, καλό είναι να καταναλώνουμε πολλά φρούτα και λαχανικά, καθώς περιέχουν κι αυτά ικανοποιητική  ποσότητα νερού.  Τέλος, μπορούμε  να προμηθευόμαστε ηλεκτρολύτες από τα φαρμακεία.

 




Show Buttons
Hide Buttons