Καταρχάς,  με τον όρο ουρολοίμωξη αναφερόμαστε σε λοιμώξεις ή  μολύνσεις που λαμβάνουν χώρα στο ουροποιητικό μας  σύστημα , οι οποίες προκαλούνται  από μικροοργανισμούς, όπως οι μύκητες, τα βακτήρια και οι ιοί. Πιο συχνή αιτία ουρολοίμωξης αποτελούν τα βακτήρια , τα οποία  εισέρχονται από την ουρήθρα μας στο ουροποιητικό σύστημα και   να  προκαλέσουν συμπτώματα. Όμως , κάποιες  φορές τα βακτήρια καταφέρνουν να ξεπεράσουν τη φυσική άμυνα του οργανισμού μας, προκαλώντας με αυτό τον τρόπο λοίμωξη.

prolipsi kai antimetopisi ouroloimoxis 300x225 Πρόληψη και αντιμετώπιση της ουρολοίμωξης

        Όλοι μας , είναι πιθανό να προσβληθούμε από ουρολοίμωξη, ωστόσο κάποιοι παράγοντες κάνουν την εμφάνισή της πολύ πιο εύκολη υπόθεση, κι αυτοί δεν είναι άλλοι από: την ελλιπή ενυδάτωση του οργανισμού μας, την κακή υγιεινή, τα νάιλον εσώρουχα και φυσικά την καθυστέρηση της ούρησης μας(κάτι το οποίο το κάνουμε συχνά δυστυχώς και δεν πρέπει).
Κάποιοι προδιαθεσικοί παράγοντες που ευνοούν την εμφάνισή της είναι: παθολογικές καταστάσεις (πχ. διαβήτης) , η χρόνια παραμονή ούρων στην ουροδόχο κύστη ή η  παρουσία λίθων(πετρών) στο ανώτερο ή κατώτερο ουροποιητικό μας σύστημα, οι εκ γενετής  ανατομικές ΄΄ανωμαλίες’’ στο ουροποιητικό μας σύστημα , όπως πχ.  το στένωμα του ουρητήρα, οι μικροπαρεμβάσεις στην ουρήθρα μας  (πχ κυστεοσκόπηση ή  τοποθέτηση καθετήρα), η εγκυμοσύνη καθώς και  η εμμηνόπαυση.

Ένας βοηθητικός και ανασταλτικός  παράγοντας για τη  θωράκιση του οργανισμού μας από την ουρολοίμωξη είναι  η διατροφή. Παρακάτω, παρατίθενται κάποιες χρηστικές συμβουλές για την ενίσχυση της αποφυγής μιας τέτοιας λοίμωξης:

  • Πίνετε πολλά υγρά, κυρίως αφεψήματα από νερό και  βότανα: Το νερό είναι σίγουρα ανασταλτικός παράγοντας καθώς απομακρύνει τα βακτήρια από την ουροδόχο κύστη μας , εμποδίζοντάς τα, να μας προκαλέσουν άσχημα  συμπτώματα που θα βοηθήσουν την εμφάνιση και ανάπτυξη της ουρολοίμωξης.
  • Καταναλώστε Ω-3 λιπαρά οξέα, που βρίσκονται σε ψάρια όπως οι σαρδέλες, ο σολομός και ο τόνος, καθώς επίσης και στα ιχθυέλαια, με στόχο τη μείωση κάποιας φλεγμονής και  στην  γενικότερη βελτίωση της  υγείας μας .
  • Καταναλώστε βατόμουρα και  cranberries: Είναι γεγονός ότι περιέχουν ουσίες ανασταλτικές για την εγκατάσταση των βακτηρίων στην ουροδόχο κύστη μας.

 

  • Καταναλώστε γιαούρτι (κατά βάση χειροποίητο) ή ακόμα και κεφίρ, τα οποία είναι πλούσια σε προβιοτικά και προάγουν την καλή υγεία του ανοσοποιητικού και γαστρεντερικού συστήματός μας. Σύμφωνα με έρευνες και μελέτες , τα προβιοτικά βοηθούν στην πρόληψη των ουρολογικών παθήσεων  και μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης μολύνσεων στο ουροποιητικό μας. Εάν όμως δεν σας αρέσει το  γιαούρτι, μια φθηνή, απλή  και πρακτική λύση, είναι να λαμβάνετε τα προβιοτικά μέσω συμπληρωμάτων διατροφής, τα οποία θα μειώσουν και το κοιλιακό άλγος(αν υποφέρετε) και τυχόν αλλεργίες.
  • Χρησιμοποιήστε το (θαυματουργό!) σκόρδο στο μαγείρεμα:  Το κοτόπουλο και κόκκινο κρέας περιέχουν ένα βακτήριο που ονομάζεται  Escherichia coli, το οποίο ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για τις λοιμώξεις στο ουροποιητικό μας σύστημα. Κι εδώ έρχεται το σκόρδο το οποίο, βάσει ερευνών, δρα ενάντια σε αυτό  το βακτήριο , προστατεύοντας τον οργανισμό μας που μπορεί να προκαλέσει λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος( έως και στο 90% μπορεί να επέλθει η μείωση των πιθανοτήτων προσβολής  με τη χρήση  2 κουταλιών  της σούπας σκόνη  από σκόρδο σε  κάθε κιλό κρέατος.

 

Συνοψίζοντας, υιοθετήστε ένα υγιεινό και ισορροπημένο διαιτολόγιο και μην ξεχνάτε τις παραπάνω συμβουλές, οι οποίες είναι πολύ βοηθητικές, ακόμα κι αν η διατροφή σας δεν είναι τόσο οργανωμένη. Σύμφωνα με τους διαιτολόγους, οι παραπάνω συμβουλές έχουν αποδειχτεί πολύ αποτελεσματικές, άρα καλό θα είναι να τις έχετε πάντα κατά νου!

 



Show Buttons
Hide Buttons