Το σελήνιο είναι ένα απαραίτητο μέταλλο  που υπάρχει στο έδαφος και η περιεκτικότητα του στα τρόφιμα εξαρτάται από την απορρόφηση του. Εξαιρετική πηγή σεληνίου είναι τα καρύδια Βραζιλίας, τα δημητριακά, το ψωμί και άλλα αρτοσκευάσματα καθώς και τα λαχανικά. Επίσης τα ψάρια, τα οστρακοειδή και τα εντόσθια (νεφρά και συκώτι) αποτελούν πλούσιες πηγές σεληνίου.

Η απορρόφηση του σεληνίου γίνεται στο λεπτό έντερο, όπου απορροφάται το 50-80% της προσλαμβα­νόμενης ποσότητας.

to selhnio sthn diatrofh mas 300x187 Το σελήνιο στην διατροφή μας

Συνιστώμενη πρόσληψη σε σελήνιο:

H πρόσληψη περίπου 55-70 μg καθημερινά. Ενώ σαν ανώτατο ημερήσιο όριο πρόσληψης έχουν καθοριστεί τα 300-400 μg για τους ενήλικες και τα 45-90 μg για τα παιδιά ηλικίας 1-3 χρονών.

Οφέλη για την υγεία αλλά και τροφές που το περιλαμβάνουν:

Θεωρείται ένα πολύ ισχυρό αντιοξειδωτικό με αντικαρκινική δράση και προστασία ενάντια σε λοιμώδη νοσήματα. Σε μελέτες έχει φανεί να βοηθάει στην καλή λειτουργιά του θυρεοειδούς αδένα. Συνδυάστε πηγές σεληνίου με πηγές βιταμίνης Ε για ακόμη μεγαλύτερα αντιοξειδωτικά οφέλη.

 

Καλές πηγές σεληνίου είναι :

  • Σπόροι Chia
  • Καρύδια Βραζιλίας
  • Μανιτάρια
  • Αβγά
  • Σολομός
  • Ηλιόσποροι
  • Σαρδέλες
  • Γαλοπούλα
  • Κοτόπουλο
  • Συκώτι (από αρνί ή μοσχάρι)

 

Καλές πηγές βιταμίνης Ε είναι:

  • Ψάρια
  • Αμύγδαλα
  • Ελιές
  • Ηλιόσποροι
  • Φουντούκια
  • Μπρόκολο
  • Σπανάκι
  • Μαϊντανός
  • Αβοκάντο

 



Show Buttons
Hide Buttons