Το σπανάκι το οποίο ανήκει στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά που ευεργετούν πολλαπλά την υγεία μας, είναι τροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Επίσης, αποτελεί εξαιρετική πηγή φυλλικού οξέος, βιταμινών του συμπλέγματος Β, βιταμίνη C, μαγγανίου, μαγνησίου και σιδήρου(σε μικρό ποσοστό απορροφήσιμης μορφής, γι’ αυτό καλό είναι να καταναλώνεται μαζί με βιταμίνη C). Να σημειωθεί ότι,  ένα φλιτζάνι βρασμένο σπανάκι υπερκαλύπτει τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού μας σε βιταμίνες Α και Κ. Λαμβάνοντας λοιπόν υπ’όψιν τα παραπάνω οφέλη του, είναι απόλυτα κατανοητό, γιατί οι έρευνες και οι μελέτες που γίνονται για το σπανάκι, αποδεικνύουν πόσο ευεργετικό είναι για την υγεία μας.

to spanaki sti diatrofi mas 300x201 Το σπανάκι στη διατροφή μας

Ας αναφερθούμε λοιπόν σε 5 ωφέλιμες ιδιότητές του στην υγεία μας:

Ωφέλιμο για τα οστά

Το σπανάκι είναι εξαιρετική πηγή της βιταμίνης Κ (ένα φλιτζάνι ωμό σπανάκι καλύπτει το 200% των ημερήσιων αναγκών του οργανισμού μας), η οποία με τη σειρά της,  ενεργοποιεί την οστεοκαλσίνη (πρωτεΐνη που συμβάλλει  στην εναπόθεση ασβεστίου στα οστά μας). Μελέτες έχουν αποδείξει ότι η βιταμίνη Κ μειώνει τον κίνδυνο των καταγμάτων και συμβάλλει στην ρύθμιση της σωστής  οστικής πυκνότητας. Άρα, η βιταμίνη Κ θα πρέπει απαραίτητα(!) να βρίσκεται στη διατροφή μας, απ’ότι καταλαβαίνετε.

Δυναμώνει το μυαλό

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του περιοδικού «Journal of Neuroscience» η οποία διεξήχθη μεταξύ της βιταμίνης Ε, της φράουλας αλλά και του σπανακιού, παρατηρήθηκε  ότι η δράση του σπανακιού ήταν εντυπωσιακή, όσον αφορά την καθυστέρηση που δημιουργούν στον εκφυλισμό των νευρικών μας κυττάρων που συμβαίνει στον οργανισμό μας με την πάροδο των χρόνων.

Φιλικό με την καρδιά

Το σπανάκι καταρχάς, θωρακίζει τα αγγεία του οργανισμού μας και παρέχει προστασία από τα  εγκεφαλικά επεισόδια καθώς και τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Αυτό αποδεικνύεται και  από μελέτες του Πανεπιστημίου  Harvard, οι οποίες απέδειξαν ότι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, μαζί με τα φρούτα, που περιέχουν  βιταμίνη C, θωρακίζουν την καλή λειτουργία της καρδιάς μας. Επιπρόσθετα, το σπανάκι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά (έχουν ανιχνευθεί 13 διαφορετικά είδη φλαβονοειδών, τα οποία έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες). Ακόμη, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά,(άρα και το σπανάκι),  τα κραμβοειδή (πχ μπρόκολο), αλλά  και τα εσπεριδοειδή μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης εγκεφαλικών επεισοδίων. Τέλος, το σπανάκι περιέχει  4 πεπτίδια που μειώνουν τις τιμές της αρτηριακής πίεσης .

Προφυλάσσει τα μάτια

Η λουτεΐνη  (αντιοξειδωτικό στοιχείο), σε συνδυασμό με τη βιταμίνη Ε, που περιέχονται στο σπανάκι, έχει αποδειχθεί ότι μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης καταρράκτη στις γυναίκες. Το ίδιο ακριβώς συμπέρασμα είχε προκύψει από παλαιότερη μελέτη του Harvard, η οποία είχε αποδείξει, ότι η κατανάλωση σπανακιού, μειώνει στο μισό τις πιθανότητες εμφάνισης καταρράκτη στους άνδρες, κι αυτό σε συχνότητα κατανάλωσης,  τουλάχιστον 2 φορών την εβδομάδα.

Αντικαρκινική προστασία

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχονται στο σπανάκι, οι πολυφαινόλες και τα φλαβονοειδή δηλαδή, έχουν δραστική σημασία για την καταπολέμηση του καρκίνου. Σε  μια μελέτη μάλιστα του 2007, αποδείχτηκε ότι τα φλαβονοειδή που περιέχει( φλαβόνη και φλαβοβόλη), μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου των ωοθηκών κατά 34%- 40%. Τέλος, έρευνα του ίδιου χρόνου, έφερε στο φως μια άλλη θετική δράση του σπανακιού, αυτή της προστασίας  από τον καρκίνο του οισοφάγου.

Πήραμε λοιπόν μια γεύση από τα οφέλη του σπανακιού. Τι λέτε, δεν είναι ώρα να το εντάξουμε στη διατροφή μας;



Show Buttons
Hide Buttons