Το ταχίνι είναι ένα φυσικό προϊόν, το οποίο  προέρχεται από διαλεγμένους σπόρους σησαμιού,  οι οποίοι έπειτα από τη διαδικασία αποφλοίωσης και ξήρανσής τους μας δίνουν το θρεπτικό αυτό τρόφιμο. Έχει μορφή πολτού( ή ελαιώδους κρέμας) , αποτελείται από 100% αλεσμένο σουσάμι και πάνω σε αυτό προστίθενται συστατικά όπως μέλι, πορτοκάλι ή και κακάο.

to taxini sti diatrofi mas 300x198 Το ταχίνι στη διατροφή μας

    Ως τροφή, περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού μας. Είναι πλούσιο σε μέταλλα, ιχνοστοιχεία βιταμίνες και φυτικές ίνες. Αποτελεί επίσης, φυτική πρωτεϊνη υψηλής βιολογικής αξίας, κι αν συνδυαστεί και ξηρούς καρπούς και όσπρια, μπορεί να θεωρηθεί ως υποκατάστατο  των ζωϊκών πρωτεϊνών. Επιπρόσθετα, περιέχει φώσφορο, σίδηρο, ψευδάργυρο, αντιοξειδωτικές ουσίες, ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο, βιταμίνη Ε και τέλος, βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Είναι, ακόμη  εξαιρετική πηγή λιπαρών οξέων, και μονοακόρεστων και πολυακόρεστων(τα γνωστά Ω-3 και Ω-6). Οι πολλές θερμίδες που αποδίδει με την κατανάλωσή του, προέρχονται από τα λιπαρά που εμπεριέχει, γι΄αυτό και καθημερινά χρειαζόμαστε μια πολύ μικρή ποσότητα η οποία μας δίνει αρκετές θερμίδες και αρκετή ενέργεια παράλληλα. Μεγάλη προσοχή λοιπόν στην κατανάλωσή του, γιατί οι παραπάνω ποσότητα, προκαλεί αύξηση του βάρους μας.

Σε τι ωφελεί τον οργανισμό μας; Μας προστατεύει από τη δημιουργία αθηρωματικών πλακών στα αγγεία μας και από την βλαβερή δράση των ελευθέρων ριζών. Ακόμη, ενισχύει τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος, ρυθμίζει την αρτηριακή μας πίεση, καθώς επίσης συμβάλλει στην αντιμετώπιση του διαβήτη(ειδικά του τύπου 2 καθώς έχει γλυκιά γεύση αλλά χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη) και την πρόληψη της υπερχοληστεροαιμίας αλλά και του καταρράκτη. Ακόμη, το σελήνιο που περιέχει, το καθιστά ως ένα τρόφιμο με αντιοξειδωτική δράση, ειδικά ενάντια των ελεύθερων ριζών. Στους αθλητές, επιπρόσθετα, μειώνει τον κίνδυνο μυϊκών τραυματισμών λόγω του οξειδωτικού στρες που δημιουργούν οι ελεύθερες ρίζες. Τέλος, η αντιγηραντική του δράση είναι πολύτιμη και οφείλεται στις λιγνάνες( σησαμίνης και σησαμινόλης) αλλά και στη βιταμίνη Ε που περιέχει.

Πως μπορούμε να το εντάξουμε στη διατροφή μας; Μπορείτε σε μια φέτα μαύρου ή πολύσπορου ψωμιού να αλείψετε μια κουταλιά του γλυκού ταχίνι και μια μέλι και να έχετε ένα ταχύτατο και θρεπτικότατο σνακ και να καταπολεμήσετε ακόμη και τυχόν υπογλυκαιμικά επεισόδια. Επίσης, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε ως συστατικό σε διάφορα σπιτικά γλυκά (μπισκότα, κέικ) , ή ως ντιπ ή ως  σως σε σαλάτες. Υπάρχουν αμέτρητες συνταγές με ταχίνι, ψάξτε τις και βάλτε το στη διατροφή σας για να επωφεληθείτε στο έπακρον από τα θρεπτικά συστατικά  του.