Ο ρόλος ανοσοποιητικού μας  συστήματος είναι να προστατεύει και να θωρακίζει τον οργανισμό  από τους  επικίνδυνους για την υγεία μας παθογόνους μικροοργανισμούς. Τηρώντας μια υγιεινή  και ισορροπημένη διατροφή,  δημιουργούμε μια ασπίδα προστασίας ενάντια στις διάφορες παθήσεις ,σοβαρές και μη, που βάζουν σε κίνδυνο  τον οργανισμό μας. Άρα λαμβάνοντας τις  απαραίτητες βιταμίνες ,μέταλλα και θρεπτικά στοιχεία από τις  τροφές  που καταναλώνουμε , ενισχύουμε την άμυνα του οργανισμού μας και τον προφυλάσσουμε  από ασθένειες.

trofes gia gero anosopoiitiko 201x300 Τροφές για  γερό ανοσοποιητικό

Ποια τρόφιμα είναι απαραίτητα στην καθημερινή μας διατροφή;

 

  •  Το πράσινα φυλλώδη λαχανικά και κυρίως το σπανάκι: είναι πλούσια σε φολικό οξύ(ή αλλιώς βιταμίνη Β9)το οποίο  λειτουργεί προστατευτικά όσον αφορά τα αιμοφόρα αγγεία μας και αποτρέπει  τη φθορά τους.
  • Η βιταμίνη C η οποία περιλαμβάνεται  σε μεγάλες ποσότητες στα ακτινίδια, τα λεμόνια , τα πορτοκάλια και στα γκρέιπφρουτ, συμβάλλει έντονα στην προστασία  του οργανισμού  μας και μειώνει τις φλεγμονές που τυχόν δημιουργούνται από ιώσεις και κρυώματα.
  • Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε  βιταμίνη Ε( η οποία αποτελεί σημαντική  αντιοξειδωτική ουσία) και θωρακίζουν  τον οργανισμό μας από τις επικίνδυνες  ελεύθερες ρίζες. Ακόμη, προλαμβάνουν τη φθορά των κυττάρων με αποτέλεσμα την ακόμη καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος
  • Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα τα οποία περιέχονται σε αφθονία στα λιπαρά ψάρια(σαρδέλα  σολομός, σκουμπρί) και αποτελούν φυσικές αντιφλεγμονώδεις πηγές για τον οργανισμό, καταπολεμούν τα βακτήρια και βελτιώνουν τη δράση των λευκών αιμοσφαιρίων.
  • Τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα , σε αντίθεση με τα κορεσμένα και trans λιπαρά που βρίσκονται στα ζωϊκά λίπη, τα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα  και το  βούτυρο και  σχετίζονται με σοβαρές ασθένειες  όπως  τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ορισμένες  μορφές καρκίνου και που η κατανάλωσή τους εξασθενεί τη λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος και το κάνει επιρρεπές σε λοιμώξεις.  Τα μονοακόρεστα λοιπόν σύμφωνα με γιατρούς και διατροφολόγους, δεν θα πρέπει να εκλείπουν από το  καθημερινό διαιτολόγιό μας αφού βοηθούν στη στη διατήρηση αλλά και στη βελτίωση της υγείας μας.  Μονοακόρεστα λιπαρά οξέα υπάρχουν: στο αβοκάντο, στο ελαιόλαδο και στο σουσάμι .

 

  • Οι ντομάτες περιέχουν το  λυκοπένιο , το οποίο ενδυναμώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και επιπλέον, αποτελεί ισχυρό αντιοξειδωτικό. 
  • Η βιταμίνη Β6η οποία βρίσκεται κυρίως στο ψωμί, στις πατάτες, στα δημητριακά, στους ξηρούς καρπούς, και στη μαγιά μπύρας  βοηθά στην παραγωγή αντισωμάτων ενάντια στους παθογόνους οργανισμούς και βελτιώνει την κινητοποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος.
  • Η βιταμίνη Α η οποία υπάρχει στα αβγά, το συκώτι το βούτυρο και τα γαλακτοκομικά προϊόντα , ενεργοποιεί τους αμυντικούς μηχανισμούς του ανοσοποιητικού  μας και επίσης λειτουργεί αντιοξειδωτικά .
  •  Το σκόρδο,  αποτελεί βασική  τροφή με ισχυρές αντισηπτικές και αντιμικροβιακές ιδιότητες, ενώ η βασική και πιο γνωστή του ευεργεσία για τον οργανισμό μας είναι ότι ενισχύει την καλή λειτουργία της καρδιάς.

 

 

Σύμφωνα με γιατρούς και  διαιτολόγους  η προστασία και η θωράκιση του οργανισμού μας με την παράλληλη ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού μας συστήματος, έχουν ως βάση τη σωστή και ισορροπημένη διατροφή  όμως χρειάζεται και ενίσχυση από άλλες καθημερινές συνήθειες όπως η φυσική δραστηριότητα καθώς επίσης και η αποφυγή συνωστισμού σε κλειστούς χώρους όταν είμαστε άρρωστοι είναι καλές πρακτικές για να έχουμε ποιοτική και υγιή ζωή μακριά από ασθένειες και κινδύνους για την υγεία μας. Φάτε σωστά και ασκηθείτε λοιπόν! Θωρακίστε τον οργανισμό σας με μικρές κινήσεις καθημερινά!

 




Show Buttons
Hide Buttons