Παρακάτω περιγράφονται 4 είδη τροφίμων που υποστηρίζεται ότι ωφελούν την λειτουργία του εντέρου μας. Είναι όμως αλήθεια; Ας δούμε πιο αναλυτικά…

trofima gia tin ygih leitourgia toy enteroy 300x199 Τρόφιμα για την υγιή λειτουργία του εντέρου

  1. Το γιαούρτι συχνά περιέχει καλλιέργειες ευεργετικών βακτηριών για το έντερο. Ωστόσο κάποιες φορές, τα βακτήρια αυτά μπορεί να μην επιβιώσουν στο όξινο περιβάλλον του στομάχου με αποτέλεσμα να μην φθάσουν στο έντερο άθικτα. Στις ετικέτες ορισμένων γιαουρτιών δηλώνονται οι καλλιέργειες βακτηρίων που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή του γιαουρτιού. Αναζητήστε πάντα την φράση “ζωντανή και ενεργή καλλιέργεια γιαούρτης”. Η ύπαρξη ποικίλων βακτηριών είναι συνήθως ευεργετική. Ακόμα, προτιμήστε φυσικά γιαούρτια και όχι επιδόρπια γιαουρτιού καθώς μπορεί να περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα.
  2. Το παραδοσιακά παραγόμενο τυρί μπορεί να περιέχει μια τεράστια ποικιλία προβιοτικών (από τα φυσικά βακτηρίδια που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή του τυριού). Μερικές μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι τέτοια τυριά μπορούν να ωφελήσουν την υγεία, αλλά απαιτείται περισσότερη έρευνα. Δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι τα βακτήρια σε ορισμένα τυριά επιβιώνουν μετά την πέψη για αρκετό διάστημα έτσι ώστε να είναι ευεργετικά. Ωστόσο, είναι πιθανό ότι άλλα συστατικά του τυριού συμβάλλουν στη επιβίωση των βακτηρίων κατά τη διάρκεια της πέψης.
  3. Τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση. Τέτοια τρόφιμα είναι περιλαμβάνουν το ξινολάχανο, το κεφίρ, το kimchi, το miso, το kombucha και πολλά τουρσιά. Δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι τα βακτήρια που περιέχουν φτάνουν στο έντερο, αλλά σε χώρες όπου η κατανάλωση τέτοιου είδος τροφίμων είναι συχνή ή/και υψηλή, οι άνθρωποι φαίνεται να εμφανίζουν καλύτερη υγεία του έντερου και λιγότερες σχετικές ασθένειες. Ωστόσο, και άλλοι παράγοντες μπορούν να παίζουν ρόλο σε αυτή την συσχέτιση. Τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση είναι σχετικά οικονομικά και μπορούν να παρασκευαστούν εύκολα στο σπίτι, οπότε μπορείτε να καταναλώνετε συχνά αν σας αρέσουν. Τα τουρσιά που έχουν παρασκευαστεί με ξίδι αντί των παραδοσιακών μεθόδων ζύμωσης, ενδεχομένως να μην έχουν τα ίδια οφέλη.
  4. Τα συμπληρώματα προβιοτικών, συμπεριλαμβανομένης της σπιρουλίνας. Μπορεί ορισμένα συμπληρώματα να είναι ωφέλιμα, αλλά δεν έχει αποδειχθεί ότι τα βακτήρια που περιέχουν φθάνουν στο έντερο άθικτα. Κάποια συμπληρώματα που έχουν άλλα καλά εδραιωμένα οφέλη για την υγεία, τείνουν να έχουν και μεγαλύτερο κόστος. Επίσης, τα περισσότερα προβιοτικά συμπληρώματα περιέχουν μια περιορισμένη σειρά μικροβίων σε σύγκριση με αυτά που μπορείτε να πάρετε από μια καλή διατροφή. Ακόμη και αν τα συμπληρώματα έχουν οφέλη για την υγεία και μπορούν να φανούν χρήσιμα σε ορισμένες περιπτώσεις , δεν υποκαθιστούν μια ισορροπημένη διατροφή.

Μερικές ακόμα συμβουλές για την υγεία του εντέρου:

  • Καταναλώστε ένα ευρύ φάσμα φυτικών τροφίμων. Ένα υγιές έντερο έχει διαφορετικές κοινότητες μικροβίων, καθεμία από τις οποίες προτιμά διαφορετική τροφή.
  • Καταναλώστε περισσότερες φυτικές ίνες. Οι περισσότεροι άνθρωποι τρώνε λιγότερο από ό, τι θα έπρεπε. Τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί και τα ολικής αλέσεως προϊόντα τροφοδοτούν τα καλά βακτήρια του οργανισμού.
  • Αποφύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Συχνά περιέχουν συστατικά που είτε καταστέλλουν τα «καλά» βακτήρια είτε αυξάνουν τα «κακά» βακτήρια.
  • Τα προβιοτικά τρόφιμα, όπως το γιαούρτι, ενδέχεται να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη περισσότερων «καλών» μικροβίων. Καταναλώστε τέτοια τρόφιμα αν σας αρέσουν.
  • Επιλέξτε παρθένο ελαιόλαδο έναντι άλλων λιπαρών τροφίμων όταν μπορείτε. Περιέχει τον υψηλότερο αριθμό πολυφαινολών, ουσιών φιλικών προς τα μικρόβια του εντέρου.
  • Τα αντιβιοτικά σκοτώνουν τόσο τα «καλά» βακτήρια όσο και τα «κακά» βακτήρια. Εάν χρειάζεστε αντιβιοτικά, σιγουρευτείτε ότι τρώτε πολλά τρόφιμα που ενισχύουν την εντερική μικροχλώριδα.
  • Εάν η διατροφή σας είναι χαμηλή σε φυτικές ίνες, μια ξαφνική αύξηση μπορεί να προκαλέσει αέρια και φούσκωμα. Αυτό είναι λιγότερο πιθανό όμως εάν κάνετε σταδιακές αλλαγές και πίνετε επιπλέον νερό.



Show Buttons
Hide Buttons